• 09.10.13, 13:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas juhitakse maailmas tarnijariske

80% tootmisettevõtetest nõuavad oma tarnijatelt finantsaruandeid, rääkis Ostujuhtimise Aastakonverentsil esinenud KPMG ärinõustaja Kristo Timberg.
Timberg rääkis konverentsi ettekandes KPMG tootmisettevõtete juhtide uuringust tarnijariskide juhtimisel:
• 80% juhtidest nõuavad oma tarnijatelt finantsaruandeid;
• 66% ettevõtetest vaatavad igaaastaselt üle tarnijariske;• 51% jälgivad ja auditeerivad tarnijate finantstervist;• 40% plaanivad tarneahela elementide tagasitoomist ettevõttesse. Kui praegu ostetakse palju Aasiast, siis järjest enam hakatakse tarneid tagasi tooma, et teha tarneahelat väiksemaks, et maandada valuutariske, logistikast tulenevaid riske jmt;• 75% on sõlminud „liini seiskamise“ lepingud. Kui päeva pealt peaks nõudlus ära kukkuma, siis pannakse tarneahel seisma, sest keegi ei kannata kahjumiga tootmist;• 47% hoiavad oma tarnijaid tootmise lähedal. Järjest rohkem tuuakse tarneahelaid Euroopasse ja Ameerikasse;• 58% lokaliseerivad oma tarneahelad efektiivsemaks riskijuhtimiseks. See tähendab samuti tarneahela enda juurde kokkutoomist;• 47% tunnetavad raskusi reaalajas nõudluse muutustele reageerimisel;• 9% märkavad katkestusi tarneahelas mõne tunni jooksul, 17% suudavad kahe nädala jooksul märgata, küsimus on, millal ülejäänud 74% märkavad;• Ettevõtted panevad järjest enam raha klientide vajaduste mõistmise alla;• Järjest olulisem on tarneahela läbipaistvus. Ettevõte, kes tegeleb tarneahela lõpus müügiga, peab teadma, kust kaup tuli, sest ta võtab enda kanda ka kõigi eelmiste tarnijate riskid;• Innovatsioon muutub tarneahela keskseks – kui varem oli innovatsioon ettevõtte põhine, siis nüüd on tarneahela ülene st kui tarneahela lõpus saab müüja kliendilt infot, siis see läheb kogu tarneahelale, et kõik saaksid teha muutusi oma tegevustes.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele