Viking Line lipulaev Viking Grace võitis laevatööstuse disaini- ja tehnoloogialahenduste konkursil Shippax Awards 2013 viis auhinda.
Viking Grace võitis auhinnad järgmiste innovatsioonide eest:
- keskkonnakvaliteet – Grace on maailma esimene kaugsõiduliinide jaoks ehitatud laev, mis on varustatud kahe kütuseliigi mootoritega (gaas ja diisel);- keskkonnakvaliteet – laeval on mitmeid energiasäästlikke lahendusi;- väline disain – LNG, ehk veeldatud maagaasi mahutid laeva välistekil ning väike korsten;- toitlustuslogistika;- innovaatiline sisekujundus.
Et Shippax Awards konkursil auhindu võita, peavad nomineeritavad laevad esitlema uuenduslikke innovatsioonilisi lahendusi. Igas kategoorias võib olla mitmeid võitjaid, samas võib konkursi žürii jätta osades kategooriates võitjad üldse välja kuulutamata.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"2009. aastal saime auhinna Viking XPRS välimuse eest ja nüüd võitis Viking Grace lausa viis auhinda, millest kaks läks laevatehasele ja kolm meile endile Viking Line'i. See tõestab, et projektirühma, kuhu kuulusid laevatehas STX Finland, sisearhitektibüroo dSign Vertti Kivi & Co ja paljud teised, ühine suur koostöö kandis vilja“, ütles Kari Granberg, Viking Grace’i projektijuht.
1999. aastal asutatud Shippax Award konkursi eesmärk on innustada laevandusala looma üha rohkem innovaatilisi disaini- ja tehnoloogialahendusi, seda eriti uutel parv- ja kruiisilaevadel ning ro-ro- ehk veeremilaevadel. Auhinda peetakse valdkonna kõige prestiižsemaks.
Viking Grace on esimene veeldatud maagaasi (LNG - Liquefied Natural Gas) kasutav suur reisijatelaev Läänemerel ja kogu maailmas. Nii suurte laevade jaoks on LNG-kütuse kasutamine unikaalne – tänu sellele on Viking Grace'i lämmastikuheitmed 85% ja kasvuhoonegaasid 15% väiksemad kui teistes tänapäevastes laevades ning väävliheitmed on peaaegu nullis.
Seotud lood
Täna algasid Soomes Turus Viking Line’i uue reisiparvlaeva ehitustööd.
Viking Line laskis täna vette uue laeva, mis liigub uudse kütuse ehk veeldatud maagaasi (LNG – Liquid Natural Gas) jõul.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.