Täna algasid Soomes Turus Viking Line’i uue reisiparvlaeva ehitustööd.
Laev liigub uudse kütuse – veeldatud maagaasi (LNG - Liquid Natural Gas) jõul, mis on ainulaadne sellise klassi laevade puhul.
Arendusfaasis on lisaks keskkonnasõbraliku kütuse ja elektri kasutamisele tähelepanu pööratud ka disaini muutmisele ning teeninduse kaasajastamisele, teatas firma pressiteate vahendusel. Viking Line’i uus laev valmib 2013. aasta alguses ning on planeeritud liiklema Turu-Ahvenamaa-Stockholm liinile.
Laeva pikkus on ligi 214 meetrit, brutotonnaaž ca 57 000 tonni ja sellel saab olema 1 A Super jääklass. Laeva mahub 2800 reisijat, laevas on 1275 liinimeetrit veokitele ning eraldi autotekil 500 liinimeetrit sõiduautodele.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Viking Line’il sõidab Läänemerel seitse laeva. 2008/2009. aasta käive oli ca 471 miljonit eurot. Reisijate koguarv oli 6,4 miljonit ja keskmine töötajate arv kontsernis oli 3091.
Seotud lood
Viking Line lipulaev Viking Grace võitis laevatööstuse disaini- ja tehnoloogialahenduste konkursil Shippax Awards 2013 viis auhinda.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.