Viking Line laskis täna vette uue laeva, mis liigub uudse kütuse ehk veeldatud maagaasi (LNG – Liquid Natural Gas) jõul.
Laev hakkab liikuma kolme alternatiivse kütuse - traditsioonilise kütteõli, diisli või veeldatud maagaasi jõul, mis on ainulaadne lahendus sellise klassi laevade puhul. Laeva kere on hüdrodünaamiliselt optimeeritud kütusekulu vähendamiseks.
Energiatarbimise vähendamiseks töötavad laeva peamasinad diisli, gaasi ja elektri jõul.
Uudset kütust kasutava reisiparvlaeva M/S Viking Grace tippkiirus on 22 sõlme. Laeva pikkus on 214 meetrit. Aluse mahutavus on 2800 reisijat, kajuteid on 880, veoautodele on ruumi 1275 liinimeetrit ning sõiduautodele eraldi kahel tekil 1000 liinimeetrit.
Artikkel jätkub pärast reklaami
M/S Viking Grace vahetab välja siiani Turu ja Stockholmi vahel opereerinud M/S Isabella alates jaanuarist 2013.
Tallinna ja Helsingi vahel opereeriv M/S Viking XPRS pikkus on 185 meetrit ning laev mahutab 2500 reisijat.
Seotud lood
Viking Line lipulaev Viking Grace võitis laevatööstuse disaini- ja tehnoloogialahenduste konkursil Shippax Awards 2013 viis auhinda.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.