Politsei poolt eelmisel aastal Eesti teedel kinnipeetud välismaa veoautodest olid tehniliselt mittekorras vaid 16 sõidukit.
Kui kohalike vedajate väitel on just välismaised (Ida-Euroopast) veokid meie teedel sõitmas romudega, siis veoautode kontrollaruanded seda ei kinnita. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) Euroopa Komisjonile tehtud ülevaates Eesti teedel politseiametnike poolt kontrollitud sõidukite tehnoseisundi kohta on kirjas, et 2012. aastal kontrolliti 20 välismaist veoautot, milledest 16 osutusid tehniliselt mittekorras olevaks. Politsei- ja piirivalveameti liiklusjärelvalvetalituse komissar Priit Tuuna kinnitas, et välismaistele sõidukite kontrollimisel mingeid erandeid ei tehta ja kontrollitud sõidukite arv oli tegelikult palju suurem. Ainuüksi TISPOLi teemanädala raames kontrollis politsei ligi 270 välismaa raskeveokit. Ka sõidu- ja puhkeaja kontrollimisele allutati tema sõnul enam kui 400 kolmandast riigist pärit raskeveokijuhti. Kuid ka nende kontrollimisele läheneti põhimõtte kohaselt, et täpsem tehniline kontroll tehakse kahtluse korral. „Rahvusvaheliste vedude korral kasutatakse uuemaid sõidukeid, mis on ka tehniliselt paremas korras. See on ka põhjuseks, miks välisriikide vedajate sõidukitel tuvastatakse vähem vigu,“ möönis Tuuna.
Autoveoalaste raskete rikkumiste osas on Eestis liikuvate välismaa veoautojuhtide hulgas populaarseim rikkumine sõidumeeriku tööd häiriva seadmete kasutamine. Välisriikide vedajatel on alates eelmise aasta algusest kuni tänavu aprillini Eestis vedude teostamisel tuvastatud kokku 23 rasket rikkumist. MKMi andmetel on rikkujateks olnud Läti, Leedu ja Poola vedajad.
Eesti teedel liikuvate veoautode rikkumistest kirjutab pikema ülevaate Äripäeva
infoleht Transport ja Logistika.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts andis välja käskkirja, milles hoiatab kirjalikult nelja transpordiettevõtet toime pandud raskete autoveoalaste rikkumiste eest.
Politsei saadab peaaegu iga neljanda maanteel kontrollitud sõiduki erakorralisele tehnoülevaatusele või keelab sõiduki edasiliikumise.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.