Me teeme Euroopa Liidule natuke rehepappi - nemad annavad meile raha, et meie teed saaks korda, kuid meie selle arvel vähendame omavahendeid samasuguses ulatuses, märkis Lemminkäinen Eesti juht Sven Pertens.
Äripäev kirjutas möödunud reedel juhtkirjas, et Eesti teed vajavad intensiivravi. Küsime täna, kas kütuseaktsiisist peaks suunama rohkem raha teede remonti.
"Jah, minu hinnangul peaks küll. See tuleneb sellest, et kui tee kasutaja ostab kütust ja maksab aktsiisi, siis on tal ka õigustatud ootus, et tema makstud aktsiisi kasutatakse teede ehituseks, korrrashoiuuks, hoolduseks. Tegelikult see Euroopa abi, mida Eestile on eraldaud teede investeeringuteks – seda tuleks käsitleda lisavahendina teede seiukorra parandamiseks või uue ehitamiseks, mitte nagu praegu, et Euroopa abi arvelt vähendatakse riigiabi. Et aktsiisiraha ei lähe teedesse mitte 75%, vaid 50%. Et poolt aktiisi kasutatakse muuks otsarbeks. Selline käitumine ei vasta tee kasutaja ootustele," kommenteeris Pertens.
Loe pikemalt
aripaev.ee leheküljelt.
Seotud lood
Eesti auklikud teed panevad paljud autoomanikud kurblikult pead vangutama. Citymotorsi autorendi juhi Hillar Laane sõnul on Tallinna teed nagu 1995. aastal Varssavis.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.