• 27.02.13, 11:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saareoks: Jään Schenkerisse, kuni lisan väärtust

Veebruaris Eestis Schenkeri juhiks saanud Janek Saareoks lubab Schenkeri juhiks jääda seni, kuni suudab ettevõttele väärtust lisada. Samas leiab ta, et Eesti logistikaäris võib olla Schenkeri juhtimisest ka suuremaid väljakutseid.
Kui palju on uus organisatsioon suurem HAVI Logisticsist, mida juhtisite varem?
Janek Saareoks: Sõltub kuidas mõõta. Kuid Eestis tegevushaarde ja keerukuse poolest  on Schenker laiahaardelisem.
Kui palju oli teil otsustusõigust HAVI Logisticsis või tuli pigem teha seda, mis emafirmast ettekirjutati või tehti seda, mida Rimist, kelle logistikat HAVI korraldab, kästi?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Igas ettevõttes on omanikel selged eesmärgid, igas ettevõttes on bürokraatiat, igas ettevõttes on vaja kliendile orienteeritust, samuti on olemas tegevusvabadus ja vastutus  – see kõik on koostöö ja juhtimise küsimus. Ma siinkohal ei kritiseeri kedagi ega midagi, kõik toimis ja toimib.
Kuidas kommenteerite väidet, et HAVI Logisticsi näol on tegemist suure kaubandusfirma logistikaosakonnaga, kus ressursid olid piiramatud. Schenkeris on tegemist aga ekspedeerimisfirmaga, kus kõik tulu tuleb välja teenida?Logistikasektoris ei ole võimalik edukalt hakkama saada, kui fookus ei ole tootlikkusel ja mõistlikul ressursikasutusel. Teenus on usalduse müük ja mitte keegi ei tolereeri raiskamist.
Kas vastab tõele, et Rimi jaeketi logistika korraldajana oli HAVI Logisticsis võimalik töötajaid mujalt üle osta, Schenkeri, kus iga lüli peab end ära tasuma, palgapoliitika ei soosi aga säravate tippude palkamist?
Mina olen lähtunud ja lähtun ka tulevikus õiglase töötasu printsiibist: turu õiglane (st mida turul konkreetse töö eest makstakse) tase ja inimese isiklik panus, suhtumine kujundavad tema töötasu. Siin ei ole teist loogikat. Selles osas ei ole mingit probleemi. Ma ei osta sära, vaid suhtumine ja sisu on olulised.
Kommentaarides on öeldud, et Schenkeril on olnud siiani raskusi väikekaupade jaotuslogistikas pildile saamisega. Kas see sektor on Schenkerile oluline ja kui on, siis mida plaanite selles sektoris Schenkeri positsiooni parandamiseks ettevõtta?Me oleme väga hästi pildis, pole kohta kuhu me ei suudaks minna. Kui mõtlete kirju, kullerteenust ja jaotust eraisikule koju, siis see pole meie põhifookus hetkel.
Kas vastab tõele, et Schenkeril on probleeme kaadrivoolavusega? Milliseid motivatsioonivõimalusi te töötajate jaoks näed, et neid kauem Schenkeris hoida?Jah, nulltolerantsi ei ole saavutanud, kuid kroonilisi probleeme meil pole.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui pikalt näete oma karjääri Schenkeris?
Niikaua, kuni suudan väärtust lisada, edasi pole mõtet.
Kas Eestis saab olla logistikaäris veel suuremat väljakutset, kui Schenkeri juhtimine?Midagi absoluutset pole olemas, seega kõik on võimalik.
Täispikka intervjuud Janek Saareoksaga saab lugeda märtsi Äripäeva infolehest Transport ja Logistika.
Janek Saareoks
Ametikäik2013 - … AS Schenker tegevdirektor2008 – 2013 OÜ HAVI Logistics juhatuse liige2006 – 2008 OÜ HAVI Logistics operatsioonide juht2005 – 2006 AS Rimi Eesti Food logistika projektijuht2003 – 2005 AS Kesko Food logistikadirektor2002 – 2003 AS Kesko Food logistikajuht1992 – 2002 AS Merx logistika peaspetsialist

Artikkel jätkub pärast reklaami

Haridus
2005 – 2009 Tallinna Tehnikaülikool, logistika, tehnikateaduste magister (kõrgharidus)1996 – 2001 Tallinna Tehnikakõrgkool, logistika- ja transpordiinsener (rakenduskõrgharidus)1985 – 1996 Häädemeeste KK (keskharidus)
Täiendkoolitus
2009 – 2010 Ashridge Business School, Top Management Leadership Training Program (majandus)2009 Vain & Partnerid OÜ, Aja- ja projektijuhtimise programm, coaching (juhtimine)2008 Sensei, Ettevõtte logistikasüsteemi audit ja ümberkorralduste juhtimine (juhtimine)
Osalemine avalikus elus
Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühingu (PROLOG) põhiliige
Hobid
Korvpall, jooksmine, suusatamine, reisimine

Seotud lood

Uudised
  • 30.05.16, 12:21
Schenker tõstab uue seadmega saadetiste käsitlemise kiirust
DB Schenker hakkas Eesti terminalis kasutama saadetiste kaalumise ja mõõtmise tehnikat, mis tõstab saadetiste käsitluse efektiivsust ligi 20%.
Uudised
  • 01.02.13, 13:06
Eesti suuremad logistikafirmad vahetasid juhte
Eesti ühe suurima jaeketi Rimi logistikat korraldava OÜ HAVI Logistics juht on 18. jaanuarist Roger Allas. Ettevõtte endine juht Janek Saareoks siirdus tööle ASi Schneker.
Uudised
  • 14.04.13, 00:59
Saareoks: Ilma sihita ma ei tee midagi
Veebruaris astus seni HAVI Logisticsit juhtinud Janek Saareoks uude ametisse ASi Schenker juhina. Ehkki sada päeva uues ametis pole veel möödas, portreteerib teda Logistika kuukiri.
Uudised
  • 05.02.13, 11:09
Meelis Arumeel: Janek Saareoks on valitud minu järglaseks
ASi Schenker juht Meelis Arumeel kinnnitas logistikauudistes kirjutatud infot oma pensionile siirdumisest ja Janek Saareoksa asumist Schenkeri juhiks.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele