Saareoks: Jään Schenkerisse, kuni lisan väärtust

Veebruaris Eestis Schenkeri juhiks saanud Janek Saareoks lubab Schenkeri juhiks jääda seni, kuni suudab ettevõttele väärtust lisada. Samas leiab ta, et Eesti logistikaäris võib olla Schenkeri juhtimisest ka suuremaid väljakutseid.

Kui palju on uus organisatsioon suurem HAVI Logisticsist, mida juhtisite varem?
Janek Saareoks: Sõltub kuidas mõõta. Kuid Eestis tegevushaarde ja keerukuse poolest  on Schenker laiahaardelisem.

Kui palju oli teil otsustusõigust HAVI Logisticsis või tuli pigem teha seda, mis emafirmast ettekirjutati või tehti seda, mida Rimist, kelle logistikat HAVI korraldab, kästi?
Igas ettevõttes on omanikel selged eesmärgid, igas ettevõttes on bürokraatiat, igas ettevõttes on vaja kliendile orienteeritust, samuti on olemas tegevusvabadus ja vastutus  – see kõik on koostöö ja juhtimise küsimus. Ma siinkohal ei kritiseeri kedagi ega midagi, kõik toimis ja toimib.

Kuidas kommenteerite väidet, et HAVI Logisticsi näol on tegemist suure kaubandusfirma logistikaosakonnaga, kus ressursid olid piiramatud. Schenkeris on tegemist aga ekspedeerimisfirmaga, kus kõik tulu tuleb välja teenida?
Logistikasektoris ei ole võimalik edukalt hakkama saada, kui fookus ei ole tootlikkusel ja mõistlikul ressursikasutusel. Teenus on usalduse müük ja mitte keegi ei tolereeri raiskamist.

Kas vastab tõele, et Rimi jaeketi logistika korraldajana oli HAVI Logisticsis võimalik töötajaid mujalt üle osta, Schenkeri, kus iga lüli peab end ära tasuma, palgapoliitika ei soosi aga säravate tippude palkamist?
Mina olen lähtunud ja lähtun ka tulevikus õiglase töötasu printsiibist: turu õiglane (st mida turul konkreetse töö eest makstakse) tase ja inimese isiklik panus, suhtumine kujundavad tema töötasu. Siin ei ole teist loogikat. Selles osas ei ole mingit probleemi. Ma ei osta sära, vaid suhtumine ja sisu on olulised.

Kommentaarides on öeldud, et Schenkeril on olnud siiani raskusi väikekaupade jaotuslogistikas pildile saamisega. Kas see sektor on Schenkerile oluline ja kui on, siis mida plaanite selles sektoris Schenkeri positsiooni parandamiseks ettevõtta?
Me oleme väga hästi pildis, pole kohta kuhu me ei suudaks minna. Kui mõtlete kirju, kullerteenust ja jaotust eraisikule koju, siis see pole meie põhifookus hetkel.

Kas vastab tõele, et Schenkeril on probleeme kaadrivoolavusega? Milliseid motivatsioonivõimalusi te töötajate jaoks näed, et neid kauem Schenkeris hoida?
Jah, nulltolerantsi ei ole saavutanud, kuid kroonilisi probleeme meil pole.

Kui pikalt näete oma karjääri Schenkeris?
Niikaua, kuni suudan väärtust lisada, edasi pole mõtet.

Kas Eestis saab olla logistikaäris veel suuremat väljakutset, kui Schenkeri juhtimine?
Midagi absoluutset pole olemas, seega kõik on võimalik.

Täispikka intervjuud Janek Saareoksaga saab lugeda märtsi Äripäeva infolehest Transport ja Logistika.

Janek Saareoks
Ametikäik
2013 - … AS Schenker tegevdirektor
2008 – 2013 OÜ HAVI Logistics juhatuse liige
2006 – 2008 OÜ HAVI Logistics operatsioonide juht
2005 – 2006 AS Rimi Eesti Food logistika projektijuht
2003 – 2005 AS Kesko Food logistikadirektor
2002 – 2003 AS Kesko Food logistikajuht
1992 – 2002 AS Merx logistika peaspetsialist

Haridus
2005 – 2009 Tallinna Tehnikaülikool, logistika, tehnikateaduste magister (kõrgharidus)
1996 – 2001 Tallinna Tehnikakõrgkool, logistika- ja transpordiinsener (rakenduskõrgharidus)
1985 – 1996 Häädemeeste KK (keskharidus)

Täiendkoolitus
2009 – 2010 Ashridge Business School, Top Management Leadership Training Program (majandus)
2009 Vain & Partnerid OÜ, Aja- ja projektijuhtimise programm, coaching (juhtimine)
2008 Sensei, Ettevõtte logistikasüsteemi audit ja ümberkorralduste juhtimine (juhtimine)

Osalemine avalikus elus
Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühingu (PROLOG) põhiliige

Hobid
Korvpall, jooksmine, suusatamine, reisimine

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0
Brasiilia reaal BRL 4,18 0
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,06 0
Hiina jüaan CNY 7,64 0
Hongkongi dollar HKD 8,86 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 15968,30 0
Islandi kroon ISK 133,99 0
Jaapani jeen JPY 124,77 0
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 15,89 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1271,59 0
Malaysia ringgit MYR 4,61 0
Mehhiko peeso MXN 21,72 0
Norra kroon NOK 9,75 0
Poola slott PLN 4,33 0
Rootsi kroon SEK 10,47 0
Rumeenia leu RON 4,74 0
Singapuri dollar SGD 1,53 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 35,30 0
Tšehhi kroon CZK 25,65 0
Türgi liir TRY 5,95 0
Ukraina grivna UAH 30,72 0
Ungari forint HUF 317,83 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 0
Valgevene rubla BYN 2,44 0
Vene rubla RUB 74,82 0

Valdkonna töökuulutused