• 27.02.13, 11:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saareoks: Jään Schenkerisse, kuni lisan väärtust

Veebruaris Eestis Schenkeri juhiks saanud Janek Saareoks lubab Schenkeri juhiks jääda seni, kuni suudab ettevõttele väärtust lisada. Samas leiab ta, et Eesti logistikaäris võib olla Schenkeri juhtimisest ka suuremaid väljakutseid.
Kui palju on uus organisatsioon suurem HAVI Logisticsist, mida juhtisite varem?
Janek Saareoks: Sõltub kuidas mõõta. Kuid Eestis tegevushaarde ja keerukuse poolest  on Schenker laiahaardelisem.
Kui palju oli teil otsustusõigust HAVI Logisticsis või tuli pigem teha seda, mis emafirmast ettekirjutati või tehti seda, mida Rimist, kelle logistikat HAVI korraldab, kästi?
Igas ettevõttes on omanikel selged eesmärgid, igas ettevõttes on bürokraatiat, igas ettevõttes on vaja kliendile orienteeritust, samuti on olemas tegevusvabadus ja vastutus  – see kõik on koostöö ja juhtimise küsimus. Ma siinkohal ei kritiseeri kedagi ega midagi, kõik toimis ja toimib.
Kuidas kommenteerite väidet, et HAVI Logisticsi näol on tegemist suure kaubandusfirma logistikaosakonnaga, kus ressursid olid piiramatud. Schenkeris on tegemist aga ekspedeerimisfirmaga, kus kõik tulu tuleb välja teenida?Logistikasektoris ei ole võimalik edukalt hakkama saada, kui fookus ei ole tootlikkusel ja mõistlikul ressursikasutusel. Teenus on usalduse müük ja mitte keegi ei tolereeri raiskamist.
Kas vastab tõele, et Rimi jaeketi logistika korraldajana oli HAVI Logisticsis võimalik töötajaid mujalt üle osta, Schenkeri, kus iga lüli peab end ära tasuma, palgapoliitika ei soosi aga säravate tippude palkamist?
Mina olen lähtunud ja lähtun ka tulevikus õiglase töötasu printsiibist: turu õiglane (st mida turul konkreetse töö eest makstakse) tase ja inimese isiklik panus, suhtumine kujundavad tema töötasu. Siin ei ole teist loogikat. Selles osas ei ole mingit probleemi. Ma ei osta sära, vaid suhtumine ja sisu on olulised.
Kommentaarides on öeldud, et Schenkeril on olnud siiani raskusi väikekaupade jaotuslogistikas pildile saamisega. Kas see sektor on Schenkerile oluline ja kui on, siis mida plaanite selles sektoris Schenkeri positsiooni parandamiseks ettevõtta?Me oleme väga hästi pildis, pole kohta kuhu me ei suudaks minna. Kui mõtlete kirju, kullerteenust ja jaotust eraisikule koju, siis see pole meie põhifookus hetkel.
Kas vastab tõele, et Schenkeril on probleeme kaadrivoolavusega? Milliseid motivatsioonivõimalusi te töötajate jaoks näed, et neid kauem Schenkeris hoida?Jah, nulltolerantsi ei ole saavutanud, kuid kroonilisi probleeme meil pole.
Kui pikalt näete oma karjääri Schenkeris?
Niikaua, kuni suudan väärtust lisada, edasi pole mõtet.
Kas Eestis saab olla logistikaäris veel suuremat väljakutset, kui Schenkeri juhtimine?Midagi absoluutset pole olemas, seega kõik on võimalik.
Täispikka intervjuud Janek Saareoksaga saab lugeda märtsi Äripäeva infolehest Transport ja Logistika.
Janek Saareoks
Ametikäik2013 - … AS Schenker tegevdirektor2008 – 2013 OÜ HAVI Logistics juhatuse liige2006 – 2008 OÜ HAVI Logistics operatsioonide juht2005 – 2006 AS Rimi Eesti Food logistika projektijuht2003 – 2005 AS Kesko Food logistikadirektor2002 – 2003 AS Kesko Food logistikajuht1992 – 2002 AS Merx logistika peaspetsialist
Haridus
2005 – 2009 Tallinna Tehnikaülikool, logistika, tehnikateaduste magister (kõrgharidus)1996 – 2001 Tallinna Tehnikakõrgkool, logistika- ja transpordiinsener (rakenduskõrgharidus)1985 – 1996 Häädemeeste KK (keskharidus)
Täiendkoolitus
2009 – 2010 Ashridge Business School, Top Management Leadership Training Program (majandus)2009 Vain & Partnerid OÜ, Aja- ja projektijuhtimise programm, coaching (juhtimine)2008 Sensei, Ettevõtte logistikasüsteemi audit ja ümberkorralduste juhtimine (juhtimine)
Osalemine avalikus elus
Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühingu (PROLOG) põhiliige
Hobid
Korvpall, jooksmine, suusatamine, reisimine

Seotud lood

Uudised
  • 30.05.16, 12:21
Schenker tõstab uue seadmega saadetiste käsitlemise kiirust
DB Schenker hakkas Eesti terminalis kasutama saadetiste kaalumise ja mõõtmise tehnikat, mis tõstab saadetiste käsitluse efektiivsust ligi 20%.
Uudised
  • 01.02.13, 13:06
Eesti suuremad logistikafirmad vahetasid juhte
Eesti ühe suurima jaeketi Rimi logistikat korraldava OÜ HAVI Logistics juht on 18. jaanuarist Roger Allas. Ettevõtte endine juht Janek Saareoks siirdus tööle ASi Schneker.
Uudised
  • 14.04.13, 00:59
Saareoks: Ilma sihita ma ei tee midagi
Veebruaris astus seni HAVI Logisticsit juhtinud Janek Saareoks uude ametisse ASi Schenker juhina. Ehkki sada päeva uues ametis pole veel möödas, portreteerib teda Logistika kuukiri.
Uudised
  • 05.02.13, 11:09
Meelis Arumeel: Janek Saareoks on valitud minu järglaseks
ASi Schenker juht Meelis Arumeel kinnnitas logistikauudistes kirjutatud infot oma pensionile siirdumisest ja Janek Saareoksa asumist Schenkeri juhiks.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele