Viking Line otsustas tuua laeva M/S Viking XPRS Eesti lipu alla. Eesti meremeeste ametiühingu juhi Jüri Lemberi hinnangul on põhjus siinne madal palgatase, mis aitab ettevõttel kulusid kokku hoida. Ometi võib see tema sõnul Tallinkile peavalu põhjustada.
Intervjuu Jüri Lemberiga:
Mida arvate sellest uudisest?Meile on see üle poole aasta olnud teada. Läbirääkimised on kestnud ka üle kahe kuu ning meil on nendega kollektiiivleping.
Mida see tähendab - kas 230 rootslase töö saab nüüd eestlastele?Ei, see ei tähenda seda, see on mingi infomüra. Selle laeva peal töötavad täna soomlased ja eestlased, seal pole ühtegi rootslast. Meeeskonnas on seal umbes 50 eestlast. Nende olukord on kõige keerulisem, sest nende töötasu on täna Rootsi lipu all kõrgem, kui see meie kollektiivlepinguga saab olema.
Kellele see otsus hea on?Eks ettevõte proovib ikka rohkem kasumit teenida. Meile, ametiühingutele see ei meeldi, et manööverdatakse tööjõukuludega. Aga kahjuks majanduskeskkond nii Euroopa Liidu sees kui ka Läänemerel on praegu selline. Meie töötasud on madalamad, elatustase ka ja see võimaldab ettevõttel lippu vahetada ja... Mingil määral mängib rolli ka ettevõtte tulumaksu puudumine Eestis, kuid seda peab nende käest küsima.
Loe täispikka intervjuud
aripaev.ee leheküljelt.
Seotud lood
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.