Välisminister Urmas Paet kirjutas Genfis alla ÜRO Euroopa majanduskomisjoni ühisdeklaratsioonile, mis edendab Euroopa-Aasia raudteetransporti ja ühtlustab raudteevõrku.
Paeti sõnul on ülemaailmsed reeglid kehtestatud nii õhu-, mere-, maanteetranspordi kui siseveekogude kohta, kuid seni puuduvad raudteetranspordi sätted.
„Seetõttu ongi ÜRO Euroopa majanduskomisjon otsustanud liikuda raudtee seadusandluse rahvusvahelise ühtlustamise suunas, leppides kokku üldtingimused ning liikudes edasi rahvusvahelise raudteetranspordi mudelmääratluseni,“ lausus Paet. „Lõppeesmärk on jõuda rahvusvahelise raudteetranspordikonventsiooni sõlmimiseni.“
Raudteeseadusandluse ühtlustamise vajadus on tekkinud seoses kaubamahtude olulise kasvuga viimastel aastakümnetel. Samal ajal on valminud mitmed olulised raudteeprojektid, näiteks uued raudteeliinid ja piiriületuskohad Hiina, Kasahstani ja Mongoolia vahel, Marmaray tunnel Bosporuse väina all ja raudteeühendus Iraani ja Pakistani vahel, mis on aidanud ühendada Lõuna-Aasiat Euroopaga.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.