Välisminister Urmas Paet kirjutas Genfis alla ÜRO Euroopa majanduskomisjoni ühisdeklaratsioonile, mis edendab Euroopa-Aasia raudteetransporti ja ühtlustab raudteevõrku.
Paeti sõnul on ülemaailmsed reeglid kehtestatud nii õhu-, mere-, maanteetranspordi kui siseveekogude kohta, kuid seni puuduvad raudteetranspordi sätted.
„Seetõttu ongi ÜRO Euroopa majanduskomisjon otsustanud liikuda raudtee seadusandluse rahvusvahelise ühtlustamise suunas, leppides kokku üldtingimused ning liikudes edasi rahvusvahelise raudteetranspordi mudelmääratluseni,“ lausus Paet. „Lõppeesmärk on jõuda rahvusvahelise raudteetranspordikonventsiooni sõlmimiseni.“
Raudteeseadusandluse ühtlustamise vajadus on tekkinud seoses kaubamahtude olulise kasvuga viimastel aastakümnetel. Samal ajal on valminud mitmed olulised raudteeprojektid, näiteks uued raudteeliinid ja piiriületuskohad Hiina, Kasahstani ja Mongoolia vahel, Marmaray tunnel Bosporuse väina all ja raudteeühendus Iraani ja Pakistani vahel, mis on aidanud ühendada Lõuna-Aasiat Euroopaga.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.