Välisminister Urmas Paet kirjutas Genfis alla ÜRO Euroopa majanduskomisjoni ühisdeklaratsioonile, mis edendab Euroopa-Aasia raudteetransporti ja ühtlustab raudteevõrku.
Paeti sõnul on ülemaailmsed reeglid kehtestatud nii õhu-, mere-, maanteetranspordi kui siseveekogude kohta, kuid seni puuduvad raudteetranspordi sätted.
„Seetõttu ongi ÜRO Euroopa majanduskomisjon otsustanud liikuda raudtee seadusandluse rahvusvahelise ühtlustamise suunas, leppides kokku üldtingimused ning liikudes edasi rahvusvahelise raudteetranspordi mudelmääratluseni,“ lausus Paet. „Lõppeesmärk on jõuda rahvusvahelise raudteetranspordikonventsiooni sõlmimiseni.“
Raudteeseadusandluse ühtlustamise vajadus on tekkinud seoses kaubamahtude olulise kasvuga viimastel aastakümnetel. Samal ajal on valminud mitmed olulised raudteeprojektid, näiteks uued raudteeliinid ja piiriületuskohad Hiina, Kasahstani ja Mongoolia vahel, Marmaray tunnel Bosporuse väina all ja raudteeühendus Iraani ja Pakistani vahel, mis on aidanud ühendada Lõuna-Aasiat Euroopaga.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.