Tallink Grupp vedas jaanuaris 556 813 reisijat ehk 13,6% vähem kui aasta eest. Äripäevale teadaolevalt oli viimati niivõrd suur kuine langus 2010. aasta jaanuaris, mille reisijate arv vajus 15,1%.
Suurima langusega oli jaanuaris Läti-Rootsi (-20,9%) ja Soome-Rootsi liin (-19,7%).
Laevanduskontsern märgib, et jaanuari alguses oli Riia-Stockholmi vahet seilav M/L Silja Festival nädal aega prahitud ning liinil laeva ei asendatud.
Soome-Rootsi suunal mõjutas aga reisijate arvu langust aga see, et Silja Europa lõpetas liinil opereerimise 20. jaanuaril, aga Baltic Princess alustas opereerimist alles veebruari alguses, pärast korralisi hooldustöid.
Eesti-Soome vahet vedas Tallink jaanuaris 263 974 reisijat ehk 11,2% vähem kui aasta eest.
Tallink põhjendab langust M/L Stariga, mis ei opereerinud 10 päeva korraliste hooldustööde tõttu.
Samuti tõi ettevõte börsiteates välja, et kruiisilaev Silja Europa alustas Tallinn-Helsingi liinil opereerimist 23. jaanuaril kruiisilaeva Baltic Princess asemel.
Viimase kuu jooksul on Tallinki konkurendid teinud Läänemerel kaks suurt muutust.
Nimelt tõi Viking Line 13. jaanuaril Soome-Rootsi liinile uue liinilaeva MS Viking Grace ning 31. detsembril alustas Tallinn-Helsingi liinil Eckerö Line'i laev MS Finlandia, mis vahetas välja vana MS Nordlandia.
Tallinki kaubaveo ühikute arv langes jaanuaris 14,2%, olles 21 299. Veetud sõiduautode arv langes 67 327ni (langus 4,3%).
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.