Raport lubaks Eesti teedele raskemad veokid

Riigikogu keskkonnakomisjon soovitab raskeveokite lubatava täismassi suurendamist, et vähendada vedude hulka ja heitgaase.

Praegu moodustab lubatud koorma mass laaditud veoki täismassist poole. Keskkonnakomisjoni hinnangul annaks täismassi suurendamine võimaluse oluliselt vähendada vedude hulka ja sellega seoses ka liiklusohtu teedel, samuti õhku paisatud heitgaaside kogust.

Eestis kasutatakse metsaveoks peamiselt kuue- ja seitsmeteljelisi paarisratastega autosid, millele on täna lubatud täismass 44 tonni. Sellistel veokitel on rataste toetuspindade vahed väga suured ja kui tõsta täismass 60 tonni peale, oleks endiselt ratta toetuspind metsaveokite kasuks, võrreldes rahvusvaheliste vedudega, sedastab raport.

Nüüd tegid arutelus osalenud liidud, RMK ja energiatootjad majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ettepaneku muuta ministri määrust, et täismass oleks kuueteljelistel 52 ja seitsmeteljelistel 60 tonni.

Metsa- ja puidutööstuse liidu juht Ott Otsmann rõhutas komisjoni arutelul ka, et täismassipiirangut on vaja tõsta konkurentsivõime tugevdamiseks, kuna on valida, kas kokku toimub 300 000 või 500 000 vedu.

Eile avaldatud raport toob näite, et kui vedude arvu vähenda aastas viielt tuhandelt kolmele tuhandele, võimaldaks see metsakasvatajatel saada suuremat tulu ja seda saab omakorda investeerida metsa senisest mahukamasse taastamisse.

Samuti annab raporti hinnangul veofirmadele majanduslikult otstarbekam kulude-tulude vahekord võimaluse investeerida kaasaegsematesse masinatesse.

Maanteeamet on omalt poolt tellinud uuringud, millistel teedel saaks täismassipiirangut tõsta. Põhimaanteedel on see üldiselt võimalik, kuid on üksikud sillad, mis vajaksid rekonstrueerimist. Ameti hinnangul suureneksid massipiirangu tõstmisega kulutused taristu korrashoiule ja remonti.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.1324503
Brasiilia reaal BRL 4,21 -0.359874
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0409249
Filipiinide peeso PHP 58,97 -0.3868439
Hiina jüaan CNY 7,64 -0.0875771
Hongkongi dollar HKD 8,87 -0.0664856
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0283321
Iisraeli seekel ILS 4,10 0.3032749
India ruupia INR 80,64 -0.0780621
Indoneesia ruupia IDR 15928,20 -0.1362388
Islandi kroon ISK 135,57 -0.0810731
Jaapani jeen JPY 124,96 -0.0879507
Kanada dollar CAD 1,50 0.1736691
LAV rand ZAR 15,98 0.1711105
Lõuna-Korea vonn KRW 1272,54 0.0220081
Malaysia ringgit MYR 4,61 -0.1537762
Mehhiko peeso MXN 21,70 -0.2675259
Norra kroon NOK 9,75 0.1366401
Poola slott PLN 4,33 0.1178482
Rootsi kroon SEK 10,58 1.122092
Rumeenia leu RON 4,75 0.0738101
Singapuri dollar SGD 1,53 -0.1173556
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.3315043
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0968822
Taani kroon DKK 7,46 0.0120648
Tai baht THB 35,23 -0.1437034
Tšehhi kroon CZK 25,70 -0.0272257
Türgi liir TRY 5,99 -0.060053
Ukraina grivna UAH 30,68 0.239458
Ungari forint HUF 318,00 0.1133359
USA dollar USD 1,13 -0.0707526
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.1574994
Valgevene rubla BYN 2,43 -0.1477105
Vene rubla RUB 74,83 -0.0207084

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019