Riigikogu merenduse toetusrühma liige Kalev Lillo saatis majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsile ja põllumajandusminister Helir-Valdor Seederile kirja.
Euroopa Kalandusfondi 2007–2013 rakenduskava kalasadamate investeeringutoetuse kord näeb ette, et toetuse saaja on kohustatud kasutama sadamat sihtotstarbeliselt vaid kalalaevade teenindamiseks. Lillo hinnangul oleks aga absurdne ja laristav sinna kõrvale eraldi jahtidele mõeldud sadama rajamine. „Järgmisel Euroopa Liidu eelarveperioodil soovime Eestis multifunktsionaalsete väikesadamate arendamist. Ka Eesti merenduspoliitika arengudokument, mis valitsuses hiljuti heakskiidu sai, tõdeb, et rannaäärse ettevõtluse kesksel kohal on nii turism ja kalandus. Seetõttu tuleb neid tegevusi vaadelda koos ning leida arendustes sünergia,” kirjutas Lillo.
Riigikogu liige palub ministritel selgitada, mida saab ette võtta, et Eestis oleks võimalik raha ratsionaalselt kasutades rajada väikesadamate võrgustik, mida saavad koos kasutada nii kalapaadid kui turismijahid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.