Riigikogu merenduse toetusrühma liige Kalev Lillo saatis majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsile ja põllumajandusminister Helir-Valdor Seederile kirja.
Euroopa Kalandusfondi 2007–2013 rakenduskava kalasadamate investeeringutoetuse kord näeb ette, et toetuse saaja on kohustatud kasutama sadamat sihtotstarbeliselt vaid kalalaevade teenindamiseks. Lillo hinnangul oleks aga absurdne ja laristav sinna kõrvale eraldi jahtidele mõeldud sadama rajamine. „Järgmisel Euroopa Liidu eelarveperioodil soovime Eestis multifunktsionaalsete väikesadamate arendamist. Ka Eesti merenduspoliitika arengudokument, mis valitsuses hiljuti heakskiidu sai, tõdeb, et rannaäärse ettevõtluse kesksel kohal on nii turism ja kalandus. Seetõttu tuleb neid tegevusi vaadelda koos ning leida arendustes sünergia,” kirjutas Lillo.
Riigikogu liige palub ministritel selgitada, mida saab ette võtta, et Eestis oleks võimalik raha ratsionaalselt kasutades rajada väikesadamate võrgustik, mida saavad koos kasutada nii kalapaadid kui turismijahid.
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.