• 17.10.12, 11:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Sadam: Maksude tõusu mõju raske hinnata

Täna, mil merendusmaksude tõus on hetkel veel riigikogus eelnõu staadiumis, on nende täpset mõju kaubamahtudele hinnata keeruline, kommenteeris Tallinna Sadama kommertsjuht Erik Ringmaa valitsuse plaani mitmekordistada navigatsiooni- ja tuletorni tasud.
Ringmaa tunnistas, et sadamas tegutsevate operaatorite ärevus on merendusmaksude küsimuses siiski tunda. „Igal kaubapartiil on oma taust ja põhjused, miks nad Tallinna Sadama kaudu liiguvad. Kuna enamuse Tallinna Sadama kaudu liikuva kauba lähte- ja sihtkoht pole Eesti, on kaubaomanikel Läänemerel asuvate sadamate osas alternatiivseid valikuid,“ rääkis Ringmaa. „See omakorda tähendab, et kulude kasv tarneahelas mõjub kindlasti negatiivselt. Kui just ei teki täiendava kulu arvel uut kvaliteeti, mis on käsitletav Tallinna Sadama konkurentsieelisena ja annab kaubaomanikele täiendava ajendi Tallinna Sadamat valima.“
Kuigi uues navigatsioonitasude maksustamisskeemis on ettenähtud soodustused laeva korduvkülastuste puhul, siis regulaarliinidel veetakse kaubana peamiselt vaid konteinereid ja veokeid ning haagiseid. Puist- ja vedellasti vedamine regulaarliinidel pole Ringmaa väitel võimalik.
Edetabelit Läänemere odavaimatest ja kallimatest sadamatest Ringmaa kinnistusel teha ei saa. „Sõltuvalt laevaliigist on tasude suurused sadamati erinevad ja seetõttu pole sadamaid, kes on kokkuvõttes kõige kallimad või odavamad,“ selgitas ta. Kuid ta lisas, et sadamakülastusega seotud kulude kasv loomulikult halvendab konkurentsipositsiooni.

Seotud lood

Uudised
  • 03.12.12, 16:42
Üllar Raad: tasu tõusu viibimine hea
Esteve Terminal ASi juhatuse esimees Üllar Raad märkis, et majanduskomisjoni otsus leevendada veeteetasu tõusu on igal juhul positiivne. Kui muudatus oleks vastu võetud niisugusena ja sellises mahus, nagu esialgu plaaniti, hävitaks see konkurentsivõimet ning kahjustaks mainet.
Uudised
  • 11.10.12, 09:58
Laevandustasud kallinevad. Kuni kuus korda!
Valitsus on saatnud Riigikogule menetlemiseks meresõiduohutuse seaduse muutmise, mis tõstab laevade veeteetasu kuni kuuekordseks.
Uudised
  • 11.10.12, 10:34
DBT: tasude tõusuga kaotame kliente
Info laevade veetasu mitmekordsest tõusust on Muuga sadamas väetisi käitleva ASi DBT jätnud ilma  juba vähemalt kahest kliendist, kes on edasistest läbirääkimistest loobunud, kinnitas DBT avalike suhete juht Ago Tiiman.
Uudised
  • 17.10.12, 11:33
Vopak E.O.S.: Tasude 6-7 kordne tõus pretsedenditu
Vedelkaupade operaator Vopak E.O.S hindab veeteetasude 6-7 kordset tõusu pretsedendituks, mis kahjustab Eesti kui logistika- ja transpordikeskuse konkurentsivõimet.
  • ST
Sisuturundus
  • 15.01.25, 11:12
Nähtamatu ajaröövel, millele on aga lahendus
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele