Eelmisel aastal väljastas Tehnilise Järelevalve Amet (TJA) kasutusload 55-le kaasaegseks renoveeritud reisijate ooteplatvormile. Nende renoveerimisel on arvestatud järgmisel aastal kasutusele võetavate uute reisirongide tingimusi.
Ooteplatvormide laialdasem renoveerimine sai alguse 2008. aastal, mil TJA väljastas kasutusload 7 ooteplatvormile. 2009. aastal anti kasutusse 7 ja 2010. aastal 31 uut ooteplatvormi.
Renoveerimise käigus ehitatakse ooteplatvormid madalamaks, et nad vastaksid nõuetele, mis on vajalikud nii uute reisirongide kasutuselevõtuks kui teenindamise kvaliteedi tõstmiseks, teatas TJA.
Uute platvormide rajamisel pööratakse erilist tähelepanu ohutuse tagamisele. Kõik peatused kujundatakse selliselt, et ohutusalad oleksid reisijate jaoks selgelt tähistatud ning eristatavad. Raudtee ülekäigukohtade rajamisel arvestatakse nii reisijate kui ka rongiliikluse korraldamise vajadusi, et samaaegselt oleks tagatud optimaalseimad liikumistrajektoorid ja ohutus.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Oluliseks arenguks võrreldes varasemaga on peatuskohtadesse rajatud spetsiaalsed kombatavad pinnad ning trepid ja kaldteed, mis võimaldavad ka piiratud liikumisvõimega reisijate pääsu ooteplatvormile. Lisaks luuakse valmidus tulevikus ooteplatvormid varustada piletimüügiautomaadi ja elektroonilise infotablooga.
Kõik ooteplatvormid ehitatakse ümber uute rongide kasutusele võtmise ajaks.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.