• 27.12.11, 10:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Meenutus 2011: Logistikauudiste intervjuud, mis kütsid kirgi

Meenutame 2011. aastal toimunud online ehk kuumatooli intervjuusid, mis Logistikauudiste lugejatele korda läksid ja arvamust avaldama panid.
Käesoleval aastal viis Logistikauudised läbi viis online- intervjuud, millest vaieldamatult enim loetud ning kommenteeritud ja kõneainet tekitanud reaalajas toimunud vestlusest on huvi tundnud tänase seisuga üle 11 000 lugeja.
Kõnealuses intervjuus "Miks Eesti autojuht rikub seadust või varastab peremehe tagant? , vastas küsimustele nüüdseks vabakutseline aga ca 30 aastat autojuhi ametit pidanud Guido Kapp, kes on ühtlasi ka Eesti Kutseliste Autojuhtide ühingu asutaja. Provotseeriva pealkirjaga intervjuu alla ilmus hulk küsimusi, millele saime ka vastused - üsna otsekohesed ja ilustamata. Saime muidugi palju pahandada, sest ühe vitsaga loomulikult lüüa ei saa - kõik ei olegi vargad ja pikanäpumehed, kuid valusatele ja konfliktsetele teemadele rõhusime siiski. Need on Eesti autojuhtide palk, töö- ja puhkeaja reeglite järgimine ning koostöö ekspedeerijate ja vedajate vahel.
Kohe aasta alguses, 14. jaanuaril toimus intervjuu Eesti Logistikaklastri juhi Urmas Kõivuga, kes rääkis:  "Mida saavustas logistikute ühisrinne poole aastaga". Sama intervjuu vastu on huvi tundnud ligi 9000 lugejat. Meenutamegi, et logistikaklaster loodi 2010. aasta keskpaigas ning Urmas Kõiv rääkis intervjuus, millistel visiitidel on ühiselt käidud ning milliseid koostööleppeid sõlmitud ning ütles ka, et kõik on veel alles ees. Kes Logistikauudistega kursis, teab, et tal oli õigus, sest häid uudiseid logistikaklastrist on tulnud ridamisi. Aasta lõpp tipnes klastrile Logistikateo peaauhinna võiduga. Teisisõnu võiks klastrijuhiga intervjuud lausa korrata, et kõik tehtu ning tulev jälle üles märkida.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sellest järgmine enim huvitatud kuumatooli intervjuu, mida on lugenud üle 7000 silmapaari, toimus Eesti Raudtee juhatuse esimehe Kaido Simmermanniga pealkirja all "Kuhu veereb raudteevedu sel aastal?" Ehkki jaanuari lõpus toimunud intervjuus raudtee juht prognoosib, et veomahud langevad, on vähemalt aasta esimeses pooles need natuke isegi tõusutrendis ja aasta teises pooles enamvähem samal tasemel kui mullu. Küll aga annab raudteele rohkelt tööd Moskva kasvav tarbimisnõudlus, sest konteinerite veomahud selles suunas teevad rekordeid. Samuti jääb sellesse aastasse Eesti Raudtee kui võib-öelda siis sajandi sündmus - avati Koidula piirijaam.
Aasta viimasesse poolde jäi samuti kaks huvipakkuvat intervjuud. Neist esimene Eesti Posti juhatuse liikme Aavo Kärmasega, kellelt sai küsida "Postipakiautomaatide äri kohta". Suurem osa küsimusi piirdus muidugi sellega, et taheti teada, millepoolest erineb riikliku postifirma äri konkurendi SmartPOSTi omast.
Samuti said Logistikauudiste lugejad võimaluse küsida Eesti transpordi ametiühingu juhi Peep Petersoni käest: "Kui kõrge võiks olla autojuhtide palk". Kuna erinevatel hinnangutel paistab ametiühing enamasti silma palgaküsimustes, siis uuriti, millise skeemi järgi tegelikult siis veofirmad palka maksavad ning kas see on ka seadusega kooskõlas.

Seotud lood

Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Transpordiamet on 25,25 m autoronge põhjalikult testinud ja leidnud, et nende kasutamine Eesti teedel on teatud tingimustel igati õigustatud.
Uudised
  • 10.10.25, 14:21
ELEA korraldab pikemate autorongide demopäeva
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele