Valitsus andis neljapäeval majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsile volituse otsustada Eesti Raudtee jagunemine kaheks eraldiseisvaks ettevõtteks.
Ettevõtte jagunemine tuleneb eelkõige Euroopa Komisjoni nõudest eraldada taristu majandamine ja kaubaveod, et oleks tagatud raudtee-ettevõtete läbipaistvus ja sõltumatus.
Jagunemine toimub jaotumise teel, mille tulemusena antakse kogu ettevõtte vara koos kõigi õiguste ja kohustustega üle kahele äriühingule – AS-ile EVR Infra ja AS-ile EVR Cargo. Ühinemine tuleb lõpuni viia 2012. aasta lõpuks. EVR Infra võtab hiljem omale ajaloolise ärinime AS Eesti Raudtee.
Valitsus otsustas Eesti Raudtee jagunemise tänavu 14. juulil. Mõlema ettevõtte ainuaktsionäriks saab pärast jagunemist Eesti riik.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.