Valitsus andis neljapäeval majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsile volituse otsustada Eesti Raudtee jagunemine kaheks eraldiseisvaks ettevõtteks.
Ettevõtte jagunemine tuleneb eelkõige Euroopa Komisjoni nõudest eraldada taristu majandamine ja kaubaveod, et oleks tagatud raudtee-ettevõtete läbipaistvus ja sõltumatus.
Jagunemine toimub jaotumise teel, mille tulemusena antakse kogu ettevõtte vara koos kõigi õiguste ja kohustustega üle kahele äriühingule – AS-ile EVR Infra ja AS-ile EVR Cargo. Ühinemine tuleb lõpuni viia 2012. aasta lõpuks. EVR Infra võtab hiljem omale ajaloolise ärinime AS Eesti Raudtee.
Valitsus otsustas Eesti Raudtee jagunemise tänavu 14. juulil. Mõlema ettevõtte ainuaktsionäriks saab pärast jagunemist Eesti riik.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.