Valitsus andis neljapäeval majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsile volituse otsustada Eesti Raudtee jagunemine kaheks eraldiseisvaks ettevõtteks.
Ettevõtte jagunemine tuleneb eelkõige Euroopa Komisjoni nõudest eraldada taristu majandamine ja kaubaveod, et oleks tagatud raudtee-ettevõtete läbipaistvus ja sõltumatus.
Jagunemine toimub jaotumise teel, mille tulemusena antakse kogu ettevõtte vara koos kõigi õiguste ja kohustustega üle kahele äriühingule – AS-ile EVR Infra ja AS-ile EVR Cargo. Ühinemine tuleb lõpuni viia 2012. aasta lõpuks. EVR Infra võtab hiljem omale ajaloolise ärinime AS Eesti Raudtee.
Valitsus otsustas Eesti Raudtee jagunemise tänavu 14. juulil. Mõlema ettevõtte ainuaktsionäriks saab pärast jagunemist Eesti riik.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.