Transpordi Ametiühing alustas möödunud nädalal kampaaniaga, et selgitada välja Eesti maanteeäärsete parklate seisukord. Eestlaste algatusel viiakse nädala aja jooksul kampaania läbi kogu Baltikumis.
Tegu on osaga Rahvusvahelise Transporditöötajate Föderatsiooni (ITF) igaaastasest ülemaailmsest maanteetranspordi aktsiooninädalast, mis leiab aset enam kui sajas riigis ja hõlmab umbes miljonit maailma transporditöötajat.
Transpordi Ametiühingu organisatsioonisekretäri Alexander Martynenko sõnul on parklate küsimus kutseliste autojuhtide jaoks olnud murekoht juba pikka aega ning probleemiga on tegeletud ka varem: „Palju on olnud juttu näiteks sellest, et autojuhid ei täida Eestis töö- ja puhkeaja nõudeid ning selle negatiivsest mõjust ohutusele,“ rääkis Martynenko ja lisas, et süsteemse parklatevõrgu ja korralike olmetingimustega saaks olukorda kindlasti parandada.
Martynenko rõhutas kahe nädala pärast kasutuselevõetavale Sillamäe uuele veokiparklale viidates, et lisaks korralikule taristule on tähtis ka parklate haldamine: „Uute parklate rajamisel ja nende kasutuselevõtul peab kindlasti jälgima seda, et uuendused töötaksid inimeste kasuks“.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Esmaspäeval toimub parklate kaardistamine Leedus, teisipäeval Lätis ja kolmapäeval Eestis. Kolmapäeval kell 14.30 toimub Tallinna Sadamas ka pressikonverents, kus antakse koos pildimaterjali ja selgitustega ülevaade Eesti maanteeäärsete parklate seisukorrast ning võrreldakse olukorda Lätis ja Leedus.
Transpordi Ametiühing osaleb selles rahvusvahelises kampaanias 13. korda. Varasematel aastatel on ametiühing muuhulgas keskendunud sõidukijuhtide töö- ja puhkeaja kontrollile ja piirijärjekordade küsimusele. Eelmisel aastal viidi ühistranspordis läbi kampaania „Austus ja ohutus“.
Seotud lood
Kutseliste autojuhtide ühingu juht Guido Kapp leiab, et veokijuhtidele puhkamiseks vajalike parklate haldamisega peaksid tegelema erafirmad. Riik saab toetada vajalike maatükkide eraldamise ja rendile andmisega.
Transpordi Ametiühing kaardistas Eesti põhimaanteedel olevad veokiparklad. Logistikauudised näitab millise saagi sai Alexander Martynenko Põhja-Ida suunalisel magistraalilt ehk Tallinn-Narva maanteelt.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.