Täna rahvusvahelisel turismikonverentsil esinenud Estonian Airi nõukogu esimees Joakim Helenius tutvustas lennuettevõtte uue strateegia nurgakive, mille järgi kavandab Estonian Air oluliselt suurendada liinivõrgustikku ning sihtkohtade arvu.
Estonian Airi eesmärgiks on kujundada praegune regionaalse lennufirma ärimudel ümber suure liinivõrgustikuga lennufirma mudeliks. „Uus ärimudel võimaldab pakkuda eesti inimestele senisest suuremaid reisivõimalusi ning parandada oluliselt Eesti atraktiivsust turismi edendamise ja rahvusvaheliste majandussidemete arendamise kaudu,“ sõnas Joakim Helenius.
„Viimased arengud lennundusturul on andnud meile unikaalse võimaluse kujundada Tallinna lennujaamast piirkondlik sõlmjaam, kuhu Estonian Air ja teised lennufirmad saavad rohkem reisijaid tuua. Jätkusuutliku arengu ning edasise kasvu tagamiseks on vaja suurendada Tallinna kaudu lendavate reisijate hulka,“ lisas Helenius.
„Lennufirma arengu finantseerimiseks ning uute lennukite hankimiseks on mitmed võimalusi, kuid kindlasti ei räägi me vaid riigieelarvelistest vahenditest,“ lausus Helenius.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Meie meeskond võtab endale täieliku vastutuse, et näidata uue strateegia elluviimise tulemusi juba 2013. aastal,“ märkis Helenius.
Sel nädalal saadab Estonian Airi juhtkond uue strateegia ettepanekud lennufirma nõukogu liikmetele ning Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumile, kes annavad oma otsustest teada oktoobri lõpus.
Septembris tihendas Estonian Air lennugraafikut kuuel aastaringsel rahvusvahelisel liinil, avas uue liini Tallinnast Trondheimi ning taasavas Tallinna-Vilniuse lennuliini. Kevadel algavad lennud Tallinna ja Jyväskylä vahel.
Alates septembrist saab Estonian Airiga lennata oluliselt soodsamalt tänu toodetele ECO ja LIGHT. Toode ECO annab võimaluse lennata väga soodsalt neile, kes tellivad oma lennupileti varakult, näiteks puhkust pikemalt ette planeerivad pered. Reisijatele, kes lendavad vaid käsipagasiga, pakub Estonian Air võimalust osta LIGHT-toode ehk pilet ilma äraantava pagasita.
Käesoleva aasta kuue kuu reisijate arvu kasvu poolest tõusis Eesti kõige kiiremini arenevaks lennundusturuks, saavutades 37% kasvuga Euroopa riikide seas kindlalt esikoha.
Seotud lood
Tallinna Lennujaama turundusjuht Erik Sakkov ütles, et pooldab Estonian Airi uut strateegiat. Julge unistamine pole patt, ütles Sakkov kommenteerides Estonian Airi ambitsioone kujundada praegune regionaalse lennufirma ärimudel ümber suure liinivõrgustikuga lennufirma mudeliks.
Estonian Airi uus strateegia, mis sisaldab endas sõlmlennujaamaks kujunemist ja uusi sihtkohti, pole siiani veel ühelegi lähedalasuvale lennufirmale edu toonud, ütles lennundusekspert ja kunagine Estonian Airi juht Erki Urva.
Võrreldavate konkurentidega on meie kulubaas 15-20% odavam, kuid samas on meil koduturul vähem reisijaid, sõnas Estonian Airi president Tero Taskila.
Homme toimub Tallinnas rahvusvahline turismikonverents, kus Estonian Air tutvustab esmakordselt kaua oodatud uut strateegiat, teatas ettevõte.
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.