Autor: Jaana Pikalev • 7. september 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Raudtee: Hiinast ostetavate vedurite ehitamist kontrollib Bureau Veritas

Eesti Raudteele vedureid tootma hakkav Hiina äriühingute konsortsium CCOEC/BRE kaasas vastavalt sõlmitud lepingule vedurite projekteerimist ja ehitamist hindama maailmas laiemalt tunnustatud sertifitseerimisorganisatsiooni Bureau Veritas Certification.

Bureau Veritas hakkab jälgima ja hindama EVR Cargo tarbeks toodetava 16 uue manööverveduri DF7G-E vastavust EVR Cargo poolt esitatud spetsifikatsioonile, Euroopa Liidu ja endise NSVLi raudteedel kehtivatele normidele. Vedurite sertifitseerimiseks ja Eesti registrisse kandmiseks on Bureau Veritase poolt antaval hindamisotsusel kandev tähtsus.

Vastavalt lepingule antakse EVR Cargo poolt ette antud spetsifitsioonide järgi ehitatud esimene vedur tellijale tüübikatsetusteks üle 2012. aasta kolmanda kvartali lõpuks. Ülejäänud 15 vedurit tarnitakse 2013. aasta kolmandas kvartalis. Tehingu väärtus on 30,2 miljonit eurot.

 Uutest veduritest neli hakkab töötama Koidula piirijaamas, ülejäänud manöövertöödel siseriigis. Endise NSVLi raudteeadministratsioonid on loonud regulatsiooni, mis võimaldab raudtee-ettevõtetel kokku leppida üle piiri manöövertööde tegemises ilma vedureid naaberriigis sertifitseerimata. Seega puudub vajadus antud vedurite sertifitseerimiseks Venemaal.

Hange uute vedurite ostuks korraldati põhjusel, et praeguse manöövervedurite pargi ressurss on ammendunud ning iganenud masinate remont on liiga kallis ega taga nende töökindlust ja hoolduskulude vähenemist.

Eesti Raudtee tütarettevõte EVR Cargo on vedurite hanget ette valmistades teinud kaks ja pool aastat väga põhjalikku eeltööd.

Kuigi uute vedurite parim pakkuja on Hiina ettevõte, siis sisuliselt saavad Hiinas toodetud raamid peale USA diiselmootorid. Ka muud olulisemad agregaadid põhinevad USA ja Lääne Euroopa tehnoloogial. Ostetavate vedurite parameetrid vastavad Euroopa Liidus ja endises NSVL-is kehtestatud standarditele ning Eesti Raudtee vajadustele. Uued vedurid on moodsad, efektiivsed ja ökonoomsed ning annavad olulist kokkuhoidu kütusekulu, hoolduse ja remondi osas.

China National Corporation for Overseas Economic Cooperation (CCOEC) on Hiina riigi omanduses olev äriühing, mis läbi konsortsiumilepingute vahendab Hiina masinaehitusettevõtete toodangut teistesse riikidesse. Samuti juhib suuri infrastruktuuri projekte väljaspool Hiinat ja välisinvesteeringute kaasamisega projekte Hiinas.

Konsortsiumi teiseks liikmeks on 1897. aastal asutatud veduritootja Beijng Feb.7th Railway Transportation Equipment Co., Ltd (BRE), kes on Hiina üks kahest suurest raudteetranspordivahendite projekteerijast, disainijast, tootjast, remontijast ja müüjast kauba- ning reisijateveo tarbeks.

Ettevõte kuulub 500 suurima ettevõtte hulka Hiinas ja omab ISO 9001 kvaliteedijuhtimise sertifikaati.  Kokku toodab ettevõte aastas 300 vedurit, 60 teeremondimasinat ja remondib 100 vedurit.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077