• 05.09.11, 17:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rõivas: töötame selle nimel, et rongisõit Tallinnast Riiga kestaks alla kahe tunni

Täna Leedus Moletais kohtunud Eesti, Läti, Leedu ja Poola Euroopa Liidu asjade komisjonide esimehed pidasid vajalikuks taotleda ühiselt Euroopa Liidu vahendeid kiirrongiühenduse rajamiseks.
Riigikogu Euroopa Liidu asjade komisjoni esimehe Taavi Rõivase sõnul on nelja riigi ühiseks eesmärgiks kiirendada oluliselt omavahelist liikumist: "Tallinnast Varssavini viiva Rail Baltic ühenduse väljaehitamine parandaks oluliselt nii inimeste kui kauba liikumisvõimalusi meie riikide vahel. Näiteks Tallinn-Pärnu-Riia teekond võtaks ühisprojekti realiseerumisel aega vähem kui 2 tundi ning Balti jaamast Kaunaseni jõudmiseks läheks pisut üle kolme tunni. Praegu kestab ainuüksi Riiga sõit ligi viis tundi."
Projektile tellitud  rahvusvaheline tasuvusuuringuuring andis kavale positiivse hinnangu, kuid kiirrongi ühenduse rajamine eeldab sellegipoolest suuri investeeringuid Euroopa Liidult ja riikidelt endilt.
"Meie ühiseks huviks on tagada, et riigisiseste projektide kõrval edendataks Euroopa Liidus ka üle riigipiiride ulatuvaid ühisprojekte nii transpordi kui ka energia vallas, ning samuti vajab tähelepanu raha võimalikult efektiivne planeerimine ja kasutamine uues finantsperspektiivis,” kinnitas Rõivas.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.02.25, 17:15
Kuidas jõudis üle poole tonni kaaluv Estonia klaver tervelt Pariisi Notre-Dame’i katedraali?
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele