• 29.07.11, 10:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reostuse maksustamise plaan tekitas protestilaine

Ameerika lennufirmad hindavad ebaseaduslikuks ja kaubandussõda õhutavaks Euroopa Liidu plaani hakata ka lennunduselt reostuse eest raha küsima.
USA transpordisektor väljendas eile oma viha ELi plaani laiendada emisioonikaubandusplaani ETS ka lennundusele, vahendab IFW. Selle kohaselt peaksid alates jaanuarist kõik Euroopa Liidu õhuruumi läbivad, siit õhku tõusvad ja maanduvad lennufirmad plaaniga liituma ja ostma õigust teatud koguse süsihappegaasi emiteerimiseks. Ameerika lennufirmade hinnangul maksab selline plaan lennufirmadele järgmise üheksa aasta jooksul kolm miljardit USA dollarit ehk umbes kaks miljardit eurot.
Ookeanitagused kolleegid - Lennuametist, Siseministeeriumist ja USA pilootide ning lennufirmade assotsiatsioonist - põrmustasid eile plaani, nimetades seda ebaseaduslikuks, ebaõiglaseks ja meelevaldseks.
Transpordi ja taristukomitee esimees John Mica kommenteeris, et sõnum Kongressilt ja USA Valituselt on ühene ja selge: USA ei osale selles haiges ja ebaseaduslikus programmis. "ELi plaan on meelevaldne ja moonutab rahvusvahelist õigust, kahjustades USA lennufirmasid ja lennundussektori töökohti."
Nancy Young, Ameerika Õhuvedude Assotsiatsiooni asepresident keskkonnaalal lisas, et Ameerika lennufirmad peaksid maksma ELi laekasse enam vahemikus 2012 kuni 2020 3,1 mld dollarit, mis seab ohtu 39 200 töökohta USA lennunduses.
Euroopa Lennuliinide Assotsiatsioon hoiatas samuti, et ETS võib moonutada konkurentsi. Ühenduse peasekretär Ulrich Schulte-Strathaus kommenteeris, et ETSiga ELi ja USA vahel pingete õhutamise asemel võiksid pooled hoopis mingi üleilmse lahenduse välja mõelda.
IFW andmeil tunnevad ETSi pärast muret ka Venemaa ja Hiina lennufirmad. "Hiina selle plaaniga ei liitu, sõltumata tagajärgedest," kommenteeris Rahvusvahelise Õhuvedude Liidu (IATA) kohtumisel Hiina Lennuvedude Assotsiatsiooni asepeasekretär Chai Haibo.
ETS käivitus 2005. aastal.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele