• 20.07.11, 12:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soomlased: kütusenõue peletab merelt veod

Soome puidutöösturid ennustavad, et Euroopa Komisjoni nõue lubada Läänemerel nelja aasta pärast senisest kümme korda väiksema väävlisisaldusega kütuseid kasutada viib merelt osa vedusid.
"Otsuse tulemuslikkus on küsitav, sest konkreetseid mõõdikuid ootuste kinnitamiseks ei ole. Samuti on töösturid esile tõstnud, et selliste näitajateni jõudmine 2015. aastaks on ebareaalne, kuna uute kütuste turule toomine ja uute tehnoloogiate arendamine nõuab enam aega. Samuti võib otsus kaasa tuua kaubavoogude liikumist merelt raudteele ja maanteedele, mis kokkuvõttes suurendaks transpordi keskkonnale jäetavat jalajälge," kommenteeris Soome metsatööstuste liidu juht Timo Jaatinen.
Euroopa Komisjon tegi möödunud reedel ettepaneku vähendada laevanduse vääveldioksiidiheidet 90%. Ettepaneku kohaselt vähendatakse 1. jaanuarist 2015 Läänemerel, Põhjamerel ja La Manche´i väinal laevakütuse väävlisisalduse senine piirtase 1,5%-lt 0,1%-le.

Seotud lood

Uudised
  • 18.07.11, 14:35
EK: inimeste tervis kaalub üles mereveo kulumiljardid
Euroopa Komisjoni ettepanekul peab nelja aasta pärast kasutama Läänemerel sõitev laev senisest üle kümne korra väiksema väävlisisaldusega kütust. See võib veohindu eri hinnangul poole võrra üles viia ning tekitab miljardeid eurosid lisakulusid.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.25, 15:43
Millist ladu finantsjuht eelarvesse tahab?
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele