Soome puidutöösturid ennustavad, et Euroopa Komisjoni nõue lubada Läänemerel nelja aasta pärast senisest kümme korda väiksema väävlisisaldusega kütuseid kasutada viib merelt osa vedusid.
"Otsuse tulemuslikkus on küsitav, sest konkreetseid mõõdikuid ootuste kinnitamiseks ei ole. Samuti on töösturid esile tõstnud, et selliste näitajateni jõudmine 2015. aastaks on ebareaalne, kuna uute kütuste turule toomine ja uute tehnoloogiate arendamine nõuab enam aega. Samuti võib otsus kaasa tuua kaubavoogude liikumist merelt raudteele ja maanteedele, mis kokkuvõttes suurendaks transpordi keskkonnale jäetavat jalajälge," kommenteeris Soome metsatööstuste liidu juht Timo Jaatinen.
Euroopa Komisjon tegi möödunud reedel ettepaneku vähendada laevanduse vääveldioksiidiheidet 90%. Ettepaneku kohaselt vähendatakse 1. jaanuarist 2015 Läänemerel, Põhjamerel ja La Manche´i väinal laevakütuse väävlisisalduse senine piirtase 1,5%-lt 0,1%-le.
Seotud lood
Euroopa Komisjoni ettepanekul peab nelja aasta pärast kasutama Läänemerel sõitev laev senisest üle kümne korra väiksema väävlisisaldusega kütust. See võib veohindu eri hinnangul poole võrra üles viia ning tekitab miljardeid eurosid lisakulusid.
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.