Soome puidutöösturid ennustavad, et Euroopa Komisjoni nõue lubada Läänemerel nelja aasta pärast senisest kümme korda väiksema väävlisisaldusega kütuseid kasutada viib merelt osa vedusid.
"Otsuse tulemuslikkus on küsitav, sest konkreetseid mõõdikuid ootuste kinnitamiseks ei ole. Samuti on töösturid esile tõstnud, et selliste näitajateni jõudmine 2015. aastaks on ebareaalne, kuna uute kütuste turule toomine ja uute tehnoloogiate arendamine nõuab enam aega. Samuti võib otsus kaasa tuua kaubavoogude liikumist merelt raudteele ja maanteedele, mis kokkuvõttes suurendaks transpordi keskkonnale jäetavat jalajälge," kommenteeris Soome metsatööstuste liidu juht Timo Jaatinen.
Euroopa Komisjon tegi möödunud reedel ettepaneku vähendada laevanduse vääveldioksiidiheidet 90%. Ettepaneku kohaselt vähendatakse 1. jaanuarist 2015 Läänemerel, Põhjamerel ja La Manche´i väinal laevakütuse väävlisisalduse senine piirtase 1,5%-lt 0,1%-le.
Seotud lood
Euroopa Komisjoni ettepanekul peab nelja aasta pärast kasutama Läänemerel sõitev laev senisest üle kümne korra väiksema väävlisisaldusega kütust. See võib veohindu eri hinnangul poole võrra üles viia ning tekitab miljardeid eurosid lisakulusid.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.