Täna allkirjastas majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts määruse „Rohelise investeerimisskeemi „Elektriautode toetus“ kasutamise tingimused ja kord“, mille alusel on võimalik elektriauto soetamiseks kuni 50 protsendi ulatuses toetust taotleda.
Eraisikutele ja juriidilistele isikutele antava toetuse suuruseks on kuni 50 protsenti auto ostuhinnast, kuid mitte rohkem kui 18 000 eurot auto kohta. Sellele lisandub veel 1000 eurot elektriauto laadija soetamiseks ning sellega seotud paigaldustöödeks. Orienteeruvalt antakse toetust 500 elektriauto soetamiseks.
Elektriauto toetuse saamiseks tuleb taotlus esitada SA KredExile pärast seda, kui KredEx on taotlusvooru välja kuulutanud. Taotlusi saab esitada kuni 2012. aasta 30. novembrini.
Toetus hõlmab täiselektrilisi sõiduautosid, mille maksimumkiirus on suurem kui 60 km/h. Elektriautol peab olema vähemalt 2-aastane garantii ning autoakul 5-aastane garantii. Elektriauto võib soetada nii Eestist kui ka mujalt Euroopa Liidust. Täpsemad nõudmised taotlejale ning taotlusele väljastab KredEx pärast määruse jõustumist.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Toetuse eesmärk on vähendada transpordi saastekoormust ja suurendada taastuvenergia kasutamist elektriautode laiema kasutuselevõtuga eratranspordis, andes nii panuse Eesti taastuvenergia tegevuskavas võetud kohustuse saavutada 10-protsendine taastuvenergia osakaal transpordikütustest aastaks 2020 täitmisele.
Elektriautode toetust finantseeritakse Eesti Vabariigi ja Mitsubishi Corporation vahel sõlmitud lepingu alusel CO2 kvoodi müügist saadud vahenditest. Lisaks soetab Eesti Vabariik sama tehingu raames üleriigilise elektriautode kiirlaadimisvõrgustiku ja saab Mitsubishilt 507 elektriautot sotsiaaltöötajate kasutusse.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.