1. juunist rakendus uus liiklusjärelevalve infosüsteem, mis koondab vedajate välismaal toime pandud rikkumised.
Uue infosüsteemi esimese etapina alustavad Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium (MKM) ning Politsei- ja Piirivalveamet (PPA) liiklusjärelevalve käigus kogutud andmete ühtsesse infosüsteemi sisestamist.
Ministeerium sisestab infosüsteemi Eesti vedajate välismaal toime pandud autoveo- ja liiklusalased õigusrikkumised.
Õigusrikkumised hõlmavad näiteks autojuhtide sõidu- ja puhkeaja nõuete rikkumisi, sõidukite tehnoseisundi kontrollimisel avastatud ohtlikke rikkeid või puudusi, sõidukite massi ja mõõtmete kehtivate nõuete rikkumisi, ohtlikele veostele kehtestatud reeglite ning autoveo korraldamise õigustega seotud rikkumisi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
PPA-l saab 1. juunist sisestada infosüsteemi infot teel liiklevate sõidukite tehnoseisundi kontrollimise ja selle käigus sõidukil avastatud tehniliste puuduste ja rikete kohta.
Kui Eestis registreeritud sõidukil avastatakse ohtlik tehniline viga, mille tõttu suunatakse sõiduk erakorralisele kontrollimisele või rakendatakse liiklemiskeeldu, jõuab see teave automaatselt ka Maanteeameti tehnoülevaatuste andmebaasi. Kui politsei avastab ohtliku vea välisriigi sõidukil, jõuab see teave automaatselt MKM-i, kust edastatakse info sõiduki päritoluriigile.
Lisaks teeb PPA järelevalvet ja sisestab infosüsteemi infot autojuhi sõidu- ja puhkeaja nõuete kontrollimiste, sõitjate- ja veoseveol kasutatava dokumentatsiooni kontrollimise käigus avastatud õigusrikkumiste, sõiduki massi ja mõõtmete kehtivate nõuete rikkumise ning ohtlike veoste veoks kehtestatud nõuete järelevalve ja selle käigus avastatud õigusrikkumiste kohta.
Tänavu teisel poolaastal algava infosüsteemi arendamise teise etapiga planeeritakse süsteemi täiendamist andmetega, mida kogub Tööinspektsioon ettevõtetes teostatava autojuhtide töö-, sõidu- ja puhkeaja nõuete täitmise järelevalve kohta ning Maksu- ja Tolliamet seoses erimärgistatud vedelkütuse kasutamise kontrollimisega.
Infosüsteemi kogutud andmete põhjal on autoveo tegevusloa andjatel võimalik teha otsus vedajale autoveo tegevusloa andmise kohta.
Lisaks aitab uus andmebaas koostada kogutud andmete kohta analüüse ja automatiseeritud aruandeid ja liituda alates 1. jaanuarist 2013 loodava Euroopa Liidu ühtse autoveoettevõtjate elektroonse registriga, vahetamaks andmeid autoveoalaste õigusrikkumiste kohta.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.