Maksupettuste tõttu uuendatud vedelkütuse seadus muutub uuesti

Reformierakond ja IRL soovivad ootamatult taas hakata muutma vedelkütuse seadust, mille viimased muudatused alles kaks kuud tagasi kütuseturul vohavate maksupettuste tõkestamiseks riigikogus vastu võeti.

Nimelt on rahandusministeeriumi juristid jõudnud järeldusele, et aprilli alguses jõustunud seadusemuudatused ei kohtle kütusemüüjaid tagatise vähendamise võimaluse osas võrdselt ning kohtuvaidluste ennetamiseks plaanitakse seadus osa kütusemüüjate kasuks leebemaks muuta.

Täpsemalt, eelmise riigikogu ühe viimase olulise otsusena kirjutati vedelkütuse seadusesse, et maksuamet võib kütuse tarbimisse laskja 1 miljoni eurost tagatisnõuet vähendada alles alates 2013. aastast. Nüüd on aga koalitsioonipartnerid otsustanud, et selline ajaline piirang tuleks seadusest kaotada, nii et kütuse tarbimisse laskjad ehk kõrgendatud maksuriskiga ettevõtjad saaksid sarnaselt väljaspool aktsiisiladu kauplejatele (neile kehtib 100 000eurone tagatisnõue - toim) kohe endale väiksemat tagatist küsida. Valitsus arutab seaduse muutmist täna.

Muudatus on oluline kiiresti seadusesse viia, kuna maksuamet ootab kütusefirmadelt tagatiste esitamist hiljemalt 31. maiks. Kes jääb hiljaks, peab oma tegevuses pausi pidama, sest pärast mai lõppu seaduslikul teel kütust enamtagatiseta müüa ei saa.

Tegemist on õigusliku nüansi täpsustamisega, et hoida juba eos ära võimalikke kohtuvaidlusi," põhjendas endine riigikogu rahanduskomisjoni esimees Taavi Rõivas uuesti alles äsja vastu võetud seaduse kallale minekut.

"Nimetatud muudatuse tegemise initsiatiiv tuli rahandusministeeriumist, aga saladus pole ka see, et kütusefirmasid agiteeritakse riigi vastu kohtusse pöörduma," rääkis Rõivas. Ta viitas vahetult enne seaduse vastuvõtmist rahandusministeeriumile saadetud Varuli Advokaadibüroo pöördumisele, kuhu oli alla kirjutanud hulk kütusemüüjaid. Pöördumine oli selgelt seaduse vastu.

"Advokaadibüroo kirjas oli palju otsitud põhjusi selleks, et sarnast seadust ei saaks mitte kunagi Eestis vastu võtta. Aga olid ka mõned küsimused, mille täiendaval analüüsil leidsime, et pigem on mõistlik need küsitavused seaduses ära muuta, kui hakata lõputult ettevõtjatega vaidlema," märkis Rõivas.

Kombatakse seaduse piire. Maksu- ja tolliameti kontrolliosakonna juhis Kaido Lemendikus valitsuserakondade plaan vedelkütuse seadust eelnimetatud osas muuta erilist emotsiooni ei tekitanud. "Loomulikult, kui mingi osa praegu kehtivast seadusest võib olla vastuolus põhiseadusega, tuleb see ära muuta," sõnas ta.

Lemendiku sõnul polegi ettevõtteid, kellele kavandatav seadusemuudatus laieneb, sugugi palju, kui jätta kõrvale seni massiliselt tegutsenud petturfirmad. "Mingit dramaatikat ma selles ei näe, kui seadus muutub," märkis ta.

Kütusemüüjad poliitikute meelemuutusest hästi aru ei saa. "Viimased kolm aastat on riigi rahakotist on varastatud kuni miljard maksukrooni aastas. Pärast pikka venitamist suudeti võtta vastu seadusemuudatus, millel on kõik eeldused toimuvale piir panna, aga seda plaanitakse muuta veel enne, kui seadus reaalselt toimima jõuab hakata," oli Neste Eesti juht Ivar Kohv kõhklev.

Euro OIL ASi juht Arno Hirtentreu nentis, et kuna nemad ostavad kütust väljaspool aktsiisiladu, ei puuduta kavandatav seadusemuudatus neid otseselt. "Minu arvates oleks võinud jääda kehtima tingimus, et tagatise vähendamist saab taotleda alates 2013. aastast," oli ka Hirtentreu skeptiline.

Petturite elu kergeks ei muutu. Eelnõu menetlust vedanud Rõivas toonitas, et kavandatav seadusemuudatus ehk tagatiste vähendamise võimaluselt ajalise piirangu kaotamine ei tähenda kindlasti seda, et maksupetturitel oleks kuidagi lihtsam endale väiksem tagatisnõue saada. "Tagatise vähendamine on mõeldav ainult laitmatu ajalooga ettevõtete puhul," kinnitas Rõivas.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,60 -0.0813466
Brasiilia reaal BRL 4,27 0.0655415
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153413
Filipiinide peeso PHP 59,07 -0.0186176
Hiina jüaan CNY 7,62 0.0800956
Hongkongi dollar HKD 8,90 0.1113122
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0931539
Iisraeli seekel ILS 4,10 0.0585337
India ruupia INR 80,76 0.1488077
Indoneesia ruupia IDR 15939,73 0.0401046
Islandi kroon ISK 135,55 0.0369004
Jaapani jeen JPY 125,65 0.1434606
Kanada dollar CAD 1,50 0.1133711
LAV rand ZAR 15,84 -0.3134086
Lõuna-Korea vonn KRW 1275,58 0.0886657
Malaysia ringgit MYR 4,63 0.1233846
Mehhiko peeso MXN 21,85 -0.0237915
Norra kroon NOK 9,78 0.0624143
Poola slott PLN 4,33 0.0346172
Rootsi kroon SEK 10,62 -0.0160038
Rumeenia leu RON 4,76 -0.0357323
Singapuri dollar SGD 1,54 0.0912706
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.1727713
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0705281
Taani kroon DKK 7,46 0.0348539
Tai baht THB 35,46 0.2895756
Tšehhi kroon CZK 25,62 -0.0429101
Türgi liir TRY 6,03 0.1277542
Ukraina grivna UAH 30,67 0.0969454
Ungari forint HUF 317,30 -0.031506
USA dollar USD 1,13 0.0705841
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.4081633
Valgevene rubla BYN 2,43 0.0164948
Vene rubla RUB 74,34 -0.0005381

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019