• 18.03.11, 11:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Logistikud kiidavad Kanajevile konkurendi tulekut

Eesti Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni konsultant Andrus Kuusmann usub, et konkurents tõmbaks konteinerveod käima.
Omavaheline terve võitlus klientide pärast on omane erinevatele transporditasanditele. Alates suurtest infrastruktuuri ettevõtetest, nagu sadamad (Tallinna sadam ja Sillamäe sadam), jätkates raudteeveo firmadega (EVR Cargo, Spacecom, E.R.S.) ning lõpetades konkreetsetele kaubagruppidele orienteeritud terminalidega (naftaterminalid, üldkaupade terminalid, söeterminalid jne).
Konteinerveod on logistikavaldkonnas kahjuks üks väheseid erandeid, kus vaba konkurents ei toimi. Praegu on võimalus meritsi konteinereid tuua ja laevadele laadida vaid ühe firma kaudu. Terminali võimsusest on praegu hõlmatud vaid kolmandik. Senist kasvudünaamikat analüüsides läheb veel aastaid, enne kui õnnestuks saavutada projektvõimsus. Aga naaberriigid liiguvad sel ajal vuhinal veelgi kaugemale.
Nii näiteks on klientide sõnul konteinerite käitlemise hind Muugal lähimate alternatiividega (näiteks Riiaga) võrreldes arusaamatult kõrge. Ja seetõttu kliendile sageli vastuvõetamatu. Sest ka teenuse kvaliteeti ja logistilist korraldust hindavad ettevõtte ja kliendid tihtipeale erinevalt. Juhtub sedagi, et võimalikud kliendid jäävad teenindamata subjektiivsetel põhjustel.
Teiste logistika- ja transiidiettevõtete kogemust vaadates on järeldus selge: konteinerimajandust aitab Eestis käima tõmmata just terve konkurents. Arvestades, et Tallinna Sadamal on valminud infrastruktuur uue konteineriterminali rajamiseks ning rahvusvaheline konkurss on toonud kohale ka uusi võimalikke firmasid (vaatamata ennustustele, et ega siia keegi nagunii ei tule), on igal juhul mõttekas katsetada.
Loomulikult juhul, kui uue tulija pakkumine on konkreetse terminaliala kohta parim ja aitab senisest efektiivsemalt lahendada ka Eestist väljuvate konteinerite raudteele suunamise probleeme. Konkurents peab jõudma konteineriärisse ning kui riigile kuuluvatel ettevõtetel on võimalus seda soodustada, tuleb vajalikud otsused langetada.
Konkurentsi pole mõtet peljata ja seda eos välistada. Küll aeg näitab, kes suudab oma teenust paremini korraldada ja soodsama hinnaga müüa. Kuigi tegelikult pole kahtlust, et senisest oluliselt kiiremini hakkab arenema nii vana turulolija kui tema potentsiaalne uus võistleja.
Lisanduvad töökohad sadamas, raudteel ja seotud ettevõtlusvaldkondades toovad riigile sisse nii otseste maksude kui dividendide näol. Ja terminaliomanikud on oma kasumi suurendamiseks ja hoidmiseks sunnitud pingutama nii, et see toob naeratuse klientide näole.
Autor: Andrus Kuusmann

Seotud lood

Uudised
  • 08.03.11, 13:06
Muuga konteinerterminali hakkab opereerima Venemaa suurim transpordifirma
Tallinna Sadama poolt väljakuulutatud konkursile uue konteinerterminali ala operaatori leidmiseks laekunud pakkumiste seast tunnistas ettevõtte nõukogu parimaks firma Rail Garant pakkumise.
Uudised
  • 08.03.11, 15:51
Transiidikeskus: Tallinna Sadam tegi kuriteo
Täna avaldatud Tallinna Sadama otsus kuulutada Muuga konteinerterminali laienduse konkursi võitjaks Vene ettevõte Rail Garant kahjustab Eesti riigi majandushuve ning on tehtud ebaseaduslikult, võltsides konkursile esitatud pakkumisi, teatas Transiidikeskuse AS.
Uudised
  • 09.03.11, 13:52
Sadam: Muuga CT võimsus on alakasutatud
Tallinna Sadam võtab veelkord sõna nende pihta kuriteokahtluse õhku visanud Transiidikeskuse avalduse peale.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.02.25, 12:55
Vedajate väljakutsed 2025. aasta kindlustusturul
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele