Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) nõukogu taunis nädal tagasi toimunud raskeveokite protesti ning otsustas, et ei toeta raskeveokite täismassi piirangu tõstmist seniselt 40 tonnilt 60 tonnile.
ERAA nõukogu väljendab veelkordselt oma eitavat suhtumist Eesti teedel teljekoormuse ja autorongi täismassi suurendamise osas, mis kahjustaks Eesti teedevõrku, sildu ja truupe, teatas assotsiatsioon.
"Oleme olnud ja oleme ka edaspidi täismassi ja autorongide pikkuse suurendamise vastu. Põhjuseks teede, sildade ja truupide seisund. Samuti peame oluliseks liiklusohutust. Rootsis ja Soomes on traditsiooniliselt kasutusel olnud Euroopa üldtunnustatud normidest erinevad standardid. Vastavalt on ka maanteid ja sildu projekteeritud ja ehitatud," selgitas seisukohta ERAA peasekretär Toivo Kuldkepp. Ta lisas, et tulevikus kui Euroopa normid muutuvad oleks mõeldav piirangu tõstmist üksikutel teelõikudel katsetada.
Samas väljendas nõukogu otsus, et ollakse vastu igasugustele protestiaktsioonidele, mis takistavad teiste liiklejate õigusi takistamatult
liigelda.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Autoettevõtete liit korraldab eeloleva esmaspäeva keskpäeval neljas Eesti maanteeristis protestiväljaastumise, milles nõutakse, et maanteedele lubataks senisest raskemaid veokeid.
2008. aasta suvest üritavad metsatöösturid ja autoettevõtjad valitsust veenda, et veokite praegune, kuni 44tonnine raskuspiirang vajaks suurendamist 60 tonnini, sest raskemad masinad ei lõhu teid, küll aga aitavad tõhustada vedusid.
Eesti Raudtee on seisukohal, et puidu vedamisel on pikemate vahemaade katmisel raudtee tõsiseks alternatiiviks maanteevedudele. Üks rong veab ära sama palju puitu, kui mahub 80 veoautole.
Maanteeameti hinnangul ei pea Eesti sillad ja maanteed raskemate kui 44-tonniste veokite liiklemisele vastu. Taristu 60tonnist veokit taluvaks muutmine maksaks 2 miljardit eurot.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.