Autor: Katariina Krjutškova • 17. veebruar 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kõige pikaajalisem gasell: edu toob 12tunnine tööpäev

Neljandat korda järjest Äripäeva kiiresti kasvavate ettevõtete Gaselli TOPi jõudnud OÜ Capline Logistics juhi Boriss Grimitlihti kabineti seinal ripub Peterburi kaart, sest see on transpordifirma juhi sünnilinn. Samuti asub Peterburi maanteel ettevõtte kontor, kust ei pidavat ükski külaline ükskõikselt lahkuma.

"Siin on kõik alati emotsionaalsed," tõdeb ettevõtte väikeosanik Jana Grimitliht, kes töötas enne teises transpordifirmas, kuni isa ta enda juurde tööle võttis. Jana Grimitliht lausub, et kõiki probleeme lahendatakse ses ettevõttes kirega. Ta tõstab käed pea kõrgusele ja vibutab neid õhus, et ettevõtte õhustikku selgemalt kirjeldada.

Veidi väiksema kirega suhtub ettevõtte juht Äripäeva Gaselli TOPi jõudmisesse, kuigi ettevõte on seal juba neljandat aastat. "Siin pole midagi ebatavalist – me teeme vastutusrikast tööd kvaliteetselt ja usaldusväärsete partneritega – see ongi meie edu võti," sõnab ta.

Küll aga ütleb Boriss Grimitliht, et kasvu nimel tuleb päevas tööd teha 10-12 tundi ja vahel ka seitse päeva nädalas. "Ja valmis tuleb olla 24 tundi ööpäevas," lisab tütar.

Jana Grimitliht ütleb, et transpordiettevõttes töötamise juures on kõige suurim väljakutse, et kogu aeg tuleb välja mõelda lahendusi, kuidas kaup kiiresti ja odavalt kohale vedada.

Suurim takistus siin on Venemaa tollijärjekord. Tehislikke raskuseid tekitatakse mõlemal pool piiri, seadused on mitmeti tõlgendatavad ja tihti leitakse dokumentidest vigu, selgitab ta. Vahel juhtub, et kaupa täis autod saadetakse piirilt tagasi. Samas ütleb Grimitliht, et väga hea Venemaa tundmine annab talle eeliseid, et sellistest olukordadest kergemini välja tulla.

Põhjamaadesse transportiva ettevõtte 4U Logistics OÜ juhatuse liige Jüri Tammeväli on küll Capline Logisticsist kuulnud, aga kokku puutunud pole. Meile tundub Vene turg keeruline ja seega polegi  me mõelnud oma teenust sinna arendada, lisab ta.

Ka sõnab Tammeväli, et Vene tolli käitumist on raske ennustada. "Sealne tollimine on ikka väga raske, kuid kindlasti mõnel ettevõttel tasub see ära. Selleks aga peab olema Venemaal väga kõva partner, keda saab usaldada," räägib ta. Tammeväli lisab, et Vene tollis ei tea kunagi, mida seal tehakse, miks tehakse või kuidas tehakse. Samas kogub kaubakonteinerite liigutamine Venemaale tema sõnul viimasel ajal hoogu.

Capline Logistics alustas äritegevust 2004. aastal. Alguses veeti kaupa vaid autodega. Täna viiakse kaup kohale mööda raudteed, merd ja ka õhus. Praegu ei kuulu ettevõttele enam autosid, kuid see teeb omanike sõnul elu kergemaks. Ka lennukit pole, kuid Jana Grimitliht viskab nalja: "No ühe lennuki võiks ju osta!"

Kuna Capline Logisticsi põhiline koostööparter on Venemaa, on firmajuhil keeruline ennustada, kui suureks kasvab ettevõte viie aasta pärast. "Kõik sõltub lepingutest. Pole mõtet suurendada töötajate arvu, hankida tehnikat või muretseda endale suuremaid tööruume, kui sul pole kindlust, et tööd tuleb juurde," ütleb Boriss Grimitliht.

Hetkel teeb tema elu keeruliseks ka see, et mees ei oska eesti keelt, kuigi väga tahaks. "Kõik eesti keele kursused on mõeldud eksami läbimiseks, aga mitte keele õppimiseks," ütleb ta. Grimitliht lausub, et proovib küll iga aasta uuesti ja uuesti õppima hakata, kuid ettevõtte juhtimine võtab enamuse ajast.

Kommentaar

Jõudsime gasellide sekka oma tööga

Kaido Sasse, seitse korda Gaselli TOPis olnud Cipax Eesti ASi juht

Kes saab Gaselli TOPi puhta tööga, eks temal on ikka motiveeriv end sealt nimekirjast leida. Aga ma tean, et mõni saab vahel TOPi, sest müüb maatüki ja käive kasvab. Aga miks me ise seitse korda TOPi jõudsime, eks ikka ainult töö pärast. Pealegi soosis meid hetkeolukord, sest plastmassi tööstus kasvas hoogsalt, aga me olime sel alal ainukesed ja natuke edukamad.Hetkel ma kujutan ette, et Gaselli TOPis võiks pead tõsta autotranspordiettevõtted, sest vahepeal vajus turg põhja ja uuel tulijal võis seega tekkida kuhjaga arenguruumi.Mis meist on nüüd saanud? Püüame vallutada uusi turge. Saime praegu kõvasti tööd Soomes, enne olid põhilised sihtriigid Norra ja Rootsi.

TAUST

* Kiiresti kasvavate edukate ettevõtete Gaselli TOPi koostamisel võrreldi ettevõtete müügitulu ja maksueelset kasumit aastail 2007, 2008 ja 2009. Müügitulu pidi 2007. aastal olema üle ühe miljoni krooni ning 2009. aastal alla 145 miljoni krooni.* Gasellettevõtte müügitulu ja maksueelne kasum pidid olema 2009. aastal võrreldes 2007. aastaga vähemalt 50% kasvanud. Seejuures pidi 2008. aasta müügitulu olema suurem kui 2007. aasta oma ning 2009. aasta müügitulu suurem kui 2008. aastal. Ühelgi aastal ei tohtinud olla kahjumit.* Edetabelis osaleb kokku 259 tingimustele vastanud ettevõtet. Nende andmed tellis Äripäev justiitsministeeriumi registrikeskusest.

TASUB TEADA

* Seekordses Gaselli TOPis on ligi kahe kolmandiku võrra vähem kiiresti arenevaid ettevõtteid kui oli aasta varasemas TOPis.* Gaselli TOPi pääsenud veidi enam kui kahe ja poolesaja firma keskmine töötajate arv on 12,7. Enamik neist annab tööd vähem kui kümnele inimesele.* Enim gaselle tegutseb ehituse ja kaubanduse valdkonnas.* Gasellfirma keskmine vanus on 8,6 aastat. Enim ettevõtteid on asutatud 2005. aastal.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077