Tallinki müüginumbrid ületasid Swedbanki prognoose, ent brutomarginaal jäi oodatule alla ning sel põhjusel jäid tulemused nii äri- kui puhaskasumi tasemel prognoositust nõrgemaks.
Ehkki ettevõte ei avalda kvartaalselt detailset müüdud kaupade kulu jaotust, on tõenäoline, et oodatust madalama brutomarginaali üheks oluliseks põhjuseks on laeval müüdud toidukaupade sisseostuhindade kasv, selgitas Swedbank Marketsi analüütik Pertti Rahnel.
Tallink teenis majandusaasta esimeses kvartalis vaid 1,1 mln eurose puhaskasumi, teatas ettevõte börsile. Mullu samal ajal oli ettevõtte kahjum 1,2 mln eurot. Käive kasvas 12 protsenti, 203 mln eurole.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
LHV analüütiku sõnul oodati Tallinki esimese kvartali tulemustest suuremat ärikasumit, kui ettevõtte reaalselt teenis.
ASile Tallink Grupp oli jõulukuu edukas kasvu kuu, mahud kasvasid kõikides veoühikutes.
AS-i Tallink Grupp ja tema tütarettevõtete poolt esimese kvartali jooksul teenindatud reisijate arv kasvas võrreldes möödunud majandusaasta sama ajaperioodiga 10% võrra 1,99 miljoni reisijani. Veetud kaubaveoühikute maht kasvas samas ajavahemikus rohkem kui 12% võrra.
Tallinki aktsionär Rene Ilves ootas, et Tallink oleks jaganud oma kasumit ka investoritega, kuid seekordki jäeti kõik tühjade pihkudega.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.