Autor: Kadri Bank • 5. jaanuar 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lende 15,6 korda odavamalt müünud firma: see on kahetsusväärne

Rootsi reisibüroo TravelPartner Eesti lehel kasvas kibekiiresti lennupiletite müük, kui reisihuvilised avastasid, et müüja on Eesti eurole ülemineku kahe silma vahele jätnud, kirjutas Rootsi suurim majandusleht Dagens Industri. Ettevõtte esindaja peab juhtunut kahetsusväärseks veaks.

Uusaasta esimeste päevade jooksul kuvas reisibüroo Eesti veebileht hindu eurosummades, kuid valuutaks oli jäänud kroon, mis võimaldas osta pileteid 15,6 korda normaalhinnast väiksema hinna eest.

"See on lihtsalt kahetsusväärne," ütles veebikülge omava reisibüroo Etravel juht Ralph Axelson. Tema sõnul ei olnud aga asi selles, et nad oleksid ära unustanud, et Eesti eurotsooniga liitus. "Absoluutselt mitte. Aga mingil põhjusel ei teinud me seda (müügisüsteemi - toim.) ümber õigesti. Miks see nii oli, pole veel mulle täpselt teada."

Axelson kinnitas, et Eesti saidil müüdi "superallahindluse" ajal palju rohkem pileteid kui tavaliselt, kuid tal ei olnud täpseid andmeid müüdud piletite arvu kohta. Need kliendid, kes ostsid kaugreiside pileteid, nagu reise Taisse või Austraaliasse, ei saa juhi sõnul siiski odavreisile sõita, vaid reisibüroo maksab piletiraha tagasi.

"Me oleme klientidele teada andnud, et see oli ebamõistlik hinnatase. Pilet, mis maksab võib-olla 15 000 Rootsi krooni, maksis ühtäkki tuhat krooni," lisas Axelson. "Kui me pöördume klientide poole 24 või 48 tunni jooksul, siis on ju selge, et tegu oli ilmselge veaga."

Eesti tarbijakaitseamet jääb sellistes küsimustes aga kliendi poolele. "Kui tarbija on raha maksnud, siis on tehing sõlmitud ja taganemine on võimalik ainult kooskõlas lepingu tingimustega," sõnas ameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski-Toomik Eesti Päevalehele.

"Praegu ei saa kinnitada või ümber lükata, kas konkreetsete piletite müümisel ja võimalikul tühistamisel on satutud seadusega vastuollu," lisas ta. Tarbijatelt laekunud pretentsioonide tõttu alustas Eesti tarbijakaitseamet juhtumi menetlust.

Mullu sügisel võimaldas Saksa suur lennufirma ja puhkusekorraldaja Condor mitme päeva jooksul Eesti reisibüroodest osta tavapärasest oluliselt soodsamaid lende Tallinnast Kariibi mere saartele. Põhjuseks oli sakslaste eksimus hinna sisestamisel. Pärast vea avastamist otsustas Condor, et piletid jäävad kehtima.

Novembris 2008 kirjutas Rootsi päevaleht Aftonbladet rootslastest abielupaarist, kes ostsid reisibüroost kuuajalise puhkuse Tais hinnaga 34 000 Rootsi krooni. Büroo oli teinud vea, õige hind olnuks kümme korda suurem. Esmalt soovis reisibüroo Fritidsresor reisi tühistada, ent Rootsi tarbijakaitseamet andis õiguse klientidele ja nad said reisi teoks teha esialgse soodsa hinnaga.

Kaks aastat tagasi jaanuaris tegi Hollandi KLM samamoodi vea hindade sisestamisel, müües lende Helsingist Aasiasse tavapärasest märksa soodsamalt. Eksituse avastamise järel kinnitas KLMi esindaja, et kuna tegu oli lennufirma veaga hindade sisestamisel, saavad kliendid nende piletitega siiski lennata.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077