Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Finnairi streik leidis lahenduse
Soome riiklik lepitaja Esa Lonka ja Finnairi pardapersonali ametiühing said eile kokkuleppele ja liinilennud taastuvad nädalavahetuse jooksul.
Soome stjuardesside ja stjuuartite ametiliit võttis eile õhtul vastu lepitaja pakutud ettepanekud. Lepe sõlmiti kolmeks aastaks. Leppe järgi ei või Finnair töötajaid majanduslike põhjuste tõttu sel ja järgmisel aastal koondada.
Lepe lõpetab Finnairi pardapersonali üheksa päeva kestnud streigi ja ka kõik toetusstreigid.
„Uus lepe vähendab meie kulusid töö efektiivsuse suurenemise abil. Saime meile vajalikud muutused kauglendude korraldamisel,“ ütles Finnairi tegevjuht Mika Vehviläinen.
Finnair on streigipäevadel suutnud teenindada 35-40 protsenti lendudest, täna toimuvad pooled liinilennud.
Töötüli peapõhjus oli kauglendudega seotud vabades päevades. Finnair tahtis lühendada kauglendude järgse vaba aja pikkuse 36 tunnilt 24-le ja muuta kauglendude tagasipöördumise aega. Töötajate arvates ei piisa juba nüüdki kauglennu järgsest vabast ajast lennust taastumiseks.
Eile öösel lõppes Finnairi salongipersonali töötajate streik, kui osapooled jõudsid rahuldava kokkuleppeni. Ilmastikutingimustest sõltuvalt püüab Finnair täna teostada Tallinna ja Helsingi vahel kaks edasi-tagasi lendu.
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.