„Vajadus Tallinna linna ja lähiümbruse transpordikava koostamiseks tulenes Euroopa Liidu struktuurivahenditest ja Ühtekuuluvusfondist rahastatavate Tallinna linna transpordi infrastruktuuri projektide (sealhulgas Ülemiste liiklussõlme rekonstrueerimise) elluviimiseks aastatel 2007 – 2013 vajaliku kava olemasolu nõudest Euroopa Komisjoni poolt,“ ütles Tallinna abilinnapea Deniss Boroditš.
„Transpordikava linnaarengu strateegia aluseks on võetud arengukavas „Tallinna liikumiskeskkonna arengustrateegia 2007-2035” läbi viidud uuringu tulemused, millega valiti kõige otstarbekamaks arengusuunaks Tallinna arengule eeslinnastuva polütsentrilise linnastu arengustsenaarium,“ lisas Boroditš. „Tallinn on võtnud suunaks autoliikluse vähendamise ja ühistranspordi osakaalu kiire suurendamise kavandades transpordisüsteemi, mis pakub kõikidele head liikumisvõimalused, tagab meeldiva elukeskkonna ja transpordi töökindluse parandades sellega piirkonna konkurentsivõimet.“
Visioonide elluviimiseks on transpordikavas püstitatud konkreetsed eesmärgid ja meetmed ning koostatud eraldi arenguprogrammid kergliiklusteede, ühistranspordi ja autoliikluse jätkusuutlikuks arenguks.
Transpordikava lisas on esitatud ka „Pikema perspektiivi finantsplaan“ kirjeldab transpordi finantseerimise süsteemi uuendamise põhiprintsiipe. Selle järgi peab transpordi infrastruktuuri finantseerimine toimuma tegevuskavade ja rakendusplaanide alusel nii linnaeelarvest kui Euroopa Liidu fondidest taotletud vahendite alusel. Kusjuures eelistada tuleb säästva transpordi arengut, milleks tuleb välja töötada finantseerimiskava säästva transpordisüsteemi arendamiseks koostöös Tallinna, selle lähivaldade ja riigiga.