Tallinna Linnavalitsuse istungile esitatakse heakskiitmiseks Ühtekuuluvusfondi tehnilise abi projekti “Tallinna linna ja lähiümbruse transpordikava koostamine” raames valminud Tallinna linna ja lähiümbruse transpordikava, mis annab aluse ühtse transpordisüsteemi sujuvaks ja tõrgeteta toimimiseks Tallinna linnas ja selle lähiümbruses ning kajastab kõigi transpordiliikide ja –viiside (maantee, raudtee,, mere- ja lennutranspordi , ühistranspordi ja kergliikluse) koostoimet.
„Vajadus Tallinna linna ja lähiümbruse transpordikava koostamiseks tulenes Euroopa Liidu struktuurivahenditest ja Ühtekuuluvusfondist rahastatavate Tallinna linna transpordi infrastruktuuri projektide (sealhulgas Ülemiste liiklussõlme rekonstrueerimise) elluviimiseks aastatel 2007 – 2013 vajaliku kava olemasolu nõudest Euroopa Komisjoni poolt,“ ütles Tallinna abilinnapea Deniss Boroditš.
„Transpordikava linnaarengu strateegia aluseks on võetud arengukavas „Tallinna liikumiskeskkonna arengustrateegia 2007-2035” läbi viidud uuringu tulemused, millega valiti kõige otstarbekamaks arengusuunaks Tallinna arengule eeslinnastuva polütsentrilise linnastu arengustsenaarium,“ lisas Boroditš. „Tallinn on võtnud suunaks autoliikluse vähendamise ja ühistranspordi osakaalu kiire suurendamise kavandades transpordisüsteemi, mis pakub kõikidele head liikumisvõimalused, tagab meeldiva elukeskkonna ja transpordi töökindluse parandades sellega piirkonna konkurentsivõimet.“
Visioonide elluviimiseks on transpordikavas püstitatud konkreetsed eesmärgid ja meetmed ning koostatud eraldi arenguprogrammid kergliiklusteede, ühistranspordi ja autoliikluse jätkusuutlikuks arenguks.
Transpordikava lisas on esitatud ka „Pikema perspektiivi finantsplaan“ kirjeldab transpordi finantseerimise süsteemi uuendamise põhiprintsiipe. Selle järgi peab transpordi infrastruktuuri finantseerimine toimuma tegevuskavade ja rakendusplaanide alusel nii linnaeelarvest kui Euroopa Liidu fondidest taotletud vahendite alusel. Kusjuures eelistada tuleb säästva transpordi arengut, milleks tuleb välja töötada finantseerimiskava säästva transpordisüsteemi arendamiseks koostöös Tallinna, selle lähivaldade ja riigiga.
Seotud lood
Tallinna hädaolukorra riskianalüüs näitab, et kaubaveod Tallinnas on üks ohtlikumaid valdkondi, lahendiks oleks lõpetada ohtlike veoste vedu Tallinn-Paldiski suunal või ehitada raudtee ümbersõit, mis suunaks ohtlikud veose Tallinna kesklinnast ja Kopli Kaubajaamast.
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.