Tallinna transpordikava: ohtlikum valdkond on kaubaveod

Tallinna hädaolukorra riskianalüüs näitab, et kaubaveod Tallinnas on üks ohtlikumaid valdkondi, lahendiks oleks lõpetada ohtlike veoste vedu Tallinn-Paldiski suunal või ehitada raudtee ümbersõit, mis suunaks ohtlikud veose Tallinna kesklinnast ja Kopli Kaubajaamast.

Tallinna hädaolukorra riskianalüüs näitab, et kaubaveod Tallinnas on üks ohtlikumaid valdkondikus võivad toimuda hädaolukorra ohuga suurõnnetused, selgub Ühtekuuluvusfondi tehnilise abi projekti raames valminud Tallinna linna ja lähiümbruse transpordikavast.

Statisika kohaselt, mis on kava jaoks koondatud selgub, et kaubaveod Tallinnas toimuvad kas raudteevedudena raudteel (hinnanguliselt 2/3 kaubavedudest) või raskeveokitega tänavatel. Tallinn on võtnud eesmärgiks suunata kaubaveod Tallinna linnast väljapoole. Selleks on kehtestatud teljekoormuspiiranguga alad, suuremal osal teedevõrgust on raskeveokiliiklus piiratud (joonis 3.2.-6). 

Tuginedes Tallinna Tehnikaülikooli Teedeinstituudi poolt läbiviidavatele liiklusloendustele, moodustab veoautode läbisõit Tallinnas suurusjärgu 10% üldisest läbisõidust. Sadamatega seotud vedude osatähtsus kogu linna suhtes on väike.

Autotranspordi ohtlikeks objektideks on Tallinna tänavatel sõitvad paakautod bensiini, diiselkütuse ja propaaniga.

Raudteel ohtlikeks objektideks on Kopli – Paldiski vaheline Tallinna läbiv raudteeliin ning Kopli ja Ülemiste kaubajaam ning raudteelõik nende vahel. Kaubajaamad muudavad ohtlikuks käitlemisjärjekorda ootavad jaama territooriumile kuhjuvad vagunid ammooniumnitraadiga ja kütusetsisternid bensiini ning toornaftaga. Juba aastaid on püütud leida lahendust Tallinna linna läbivate kaubavedude, sh ohtlike veoste temaatikale. Lahenduseks oleks kas lõpetada ohtlike veoste vedu Tallinn - Paldiski suunal või ehitada raudtee ümbersõit, mis suunaks ohtlikud veosed välja Tallinna kesklinnast ja Kopli

Kaubajaamast, kus siiani on kõige suurem riskide koondumine. Kaubavedude linnast välja viimine annab kesklinnas juurde palju ruumi, kaubahoovide asemele saab rajada elamuid ja arendada muud tegevust. Praeguseks on Kopli kaubajaamas vähendatud kaubavedude mahtu.

Tallinna linna ja lähiümbruse transpordikava esitatakse homme Tallinna Linnavalitsuse istungil heakskiitmiseks.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,60 -0.1439209
Brasiilia reaal BRL 4,27 -0.0234077
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0051138
Filipiinide peeso PHP 59,18 0.1624805
Hiina jüaan CNY 7,62 0.0091913
Hongkongi dollar HKD 8,89 0.0101193
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0702029
Iisraeli seekel ILS 4,10 -0.0170723
India ruupia INR 80,68 0.0520827
Indoneesia ruupia IDR 15948,35 0.094205
Islandi kroon ISK 135,51 0.0073801
Jaapani jeen JPY 125,51 0.0318801
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 15,88 -0.0339841
Lõuna-Korea vonn KRW 1275,43 0.0768959
Malaysia ringgit MYR 4,62 0.0346343
Mehhiko peeso MXN 21,86 0.0228765
Norra kroon NOK 9,78 0.0327419
Poola slott PLN 4,33 -0.0323094
Rootsi kroon SEK 10,61 -0.092257
Rumeenia leu RON 4,76 0.0126114
Singapuri dollar SGD 1,53 0.0456353
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.1151808
Šveitsi frank CHF 1,13 0.008816
Taani kroon DKK 7,46 -0.0026811
Tai baht THB 35,39 0.0729595
Tšehhi kroon CZK 25,61 -0.0975229
Türgi liir TRY 6,03 0.0978896
Ukraina grivna UAH 30,64 0.0088132
Ungari forint HUF 317,33 -0.0220542
USA dollar USD 1,13 0.008823
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.060024
Valgevene rubla BYN 2,43 0.0618557
Vene rubla RUB 74,38 0.055555

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019