• 07.12.10, 14:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna transpordikava: ohtlikum valdkond on kaubaveod

Tallinna hädaolukorra riskianalüüs näitab, et kaubaveod Tallinnas on üks ohtlikumaid valdkondi, lahendiks oleks lõpetada ohtlike veoste vedu Tallinn-Paldiski suunal või ehitada raudtee ümbersõit, mis suunaks ohtlikud veose Tallinna kesklinnast ja Kopli Kaubajaamast.
Tallinna hädaolukorra riskianalüüs näitab, et kaubaveod Tallinnas on üks ohtlikumaid valdkondikus võivad toimuda hädaolukorra ohuga suurõnnetused, selgub Ühtekuuluvusfondi tehnilise abi projekti raames valminud Tallinna linna ja lähiümbruse transpordikavast.
Statisika kohaselt, mis on kava jaoks koondatud selgub, et kaubaveod Tallinnas toimuvad kas raudteevedudena raudteel (hinnanguliselt 2/3 kaubavedudest) või raskeveokitega tänavatel. Tallinn on võtnud eesmärgiks suunata kaubaveod Tallinna linnast väljapoole. Selleks on kehtestatud teljekoormuspiiranguga alad, suuremal osal teedevõrgust on raskeveokiliiklus piiratud (joonis 3.2.-6). 

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tuginedes Tallinna Tehnikaülikooli Teedeinstituudi poolt läbiviidavatele liiklusloendustele, moodustab veoautode läbisõit Tallinnas suurusjärgu 10% üldisest läbisõidust. Sadamatega seotud vedude osatähtsus kogu linna suhtes on väike.
Autotranspordi ohtlikeks objektideks on Tallinna tänavatel sõitvad paakautod bensiini, diiselkütuse ja propaaniga.
Raudteel ohtlikeks objektideks on Kopli – Paldiski vaheline Tallinna läbiv raudteeliin ning Kopli ja Ülemiste kaubajaam ning raudteelõik nende vahel. Kaubajaamad muudavad ohtlikuks käitlemisjärjekorda ootavad jaama territooriumile kuhjuvad vagunid ammooniumnitraadiga ja kütusetsisternid bensiini ning toornaftaga. Juba aastaid on püütud leida lahendust Tallinna linna läbivate kaubavedude, sh ohtlike veoste temaatikale. Lahenduseks oleks kas lõpetada ohtlike veoste vedu Tallinn - Paldiski suunal või ehitada raudtee ümbersõit, mis suunaks ohtlikud veosed välja Tallinna kesklinnast ja Kopli
Kaubajaamast, kus siiani on kõige suurem riskide koondumine. Kaubavedude linnast välja viimine annab kesklinnas juurde palju ruumi, kaubahoovide asemele saab rajada elamuid ja arendada muud tegevust. Praeguseks on Kopli kaubajaamas vähendatud kaubavedude mahtu.
Tallinna linna ja lähiümbruse transpordikava esitatakse homme Tallinna Linnavalitsuse istungil heakskiitmiseks.

Seotud lood

Uudised
  • 07.12.10, 11:50
Valminud on Tallinna linna ja lähiümbruse transpordikava
Tallinna Linnavalitsuse istungile esitatakse heakskiitmiseks Ühtekuuluvusfondi tehnilise abi projekti “Tallinna linna ja lähiümbruse transpordikava koostamine” raames valminud Tallinna linna ja lähiümbruse transpordikava, mis annab aluse ühtse transpordisüsteemi sujuvaks ja tõrgeteta toimimiseks Tallinna linnas ja selle lähiümbruses ning kajastab kõigi transpordiliikide ja –viiside (maantee, raudtee,, mere- ja lennutranspordi , ühistranspordi ja kergliikluse) koostoimet.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele