Eile toimunud lennunduse ümarlaual osalenud väliseksperdid leidsid, et Eesti lennundus on taas tõusuteel. Keskenduda tuleks aga mitte uutele sihtkohtadele, vaid olemasolevate lendude tihedusele.
Estonian Airi initsiatiivil toimus eile lennunduse ümarlaud, kuhu kogunesid Eesti transpordi ja turimisektori juhid. Väljaspoolt Eestit osalesid Boeing Commercial Airplanes turuanalüütik ja Lufthansa Consulting juhtivkonsultant Stanislav Solomko.
Ehkki kohale tulnud väliseksperdid arvavad, et Eesti lennundus on taas tõusuteel, ei peaks Eesti mõtlema mitte niivõrd uutele sihtkohtadele, vaid olemasolevate lendude tihedusele.
"Sihtkohad ja lendude tihedus peab olema tasakaalus. Võtmesihtkohtadesse ei lennata piisavalt tihti. On vaja rohkem lende äriklientidele, kes saaksid ainult portfelliga reisides tagasi lennata juba sama päev," vahendas "Aktuaalne Kaamera" Lufthansa Consulting juhtiv konsultant Stanislav Solomko arvamust.
Tallinna lennujaama juhatuse liige Erik Sakkov aga leiab, et oleks väga tore, kui teatud lennud käiksid igal tunnil nagu Tallinn-Tartu bussid, kuid siiski tuleb arvestada seda, et eestlasi on vähe ja seega tuleb kalkuleerida, mis lennud ja kui tihti toimima peaksid.
Järgmine aasta toob meile kaks uut lennufirmat ning 10 uut lennuliini. Estonian Air alustab Tartu Tallinna vahet lendamist veebruaris. Easy Jet hakkab kevadest lendama ka Liverpooli vahet. Uuena tulevad Eesti turule Blue 1, kes lendab alates jaanuari lõpust Helsingi vahet ning veel selle aasta detsembris alustab lende Ryan Air, kes hakkab lendama Dublinisse, Düsseldorfi, Edinburghi, Londonisse, Milanosse, Oslosse ja Stockholmi.
Autor: Tea Taruste
Seotud lood
Eile toimunud ümarlaual "Aken maailma - Eesti lennunduse võimalused ja tulevik" prognoosis Talinna Lennujaama turundusjuht Erik Sakkov Ryanairile järgmiseks aastaks Tallinna lennujaamas reisijatemahult teist kohta.
Lennunduse tulevik Eestis sõltub sellest, kas meil õnnestub "Eesti suuremaks teha" ehk leida tugevad Aasia lennufirmad, kes teeks siin sama, mida Finnair teeb Helsingis, ütles Tallinna Lennujaama juhatuse liige Erik Sakkov.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.