Viimasel ajal on eriti silma torganud, et suured firmad on hakanud oma logistikasüsteemi muutma või ümber organiseerima - otsitakse ja vahetatakse logistika- ja veopartnereid.
Nii on transpordi- ja ekspedeerimisturul läinud aktiivseks liikumiseks, sest teateid sellest, et suured ettevõtted on uue transpordi- või logistikapartneri otsingul, on päris mitmeid.
Kevadel rääkis ka Eesti suurima kaubanduskontserni ETK juht Kati Kusmin, et Eesti edukaima vedaja Est-Trans Kaubavedude asemele leiti endale uus veopartner.
Selver transporditeenuse pakkuja otsingul
Toona ütles Kusmin, et Est-Trans ei jäänud sõelale seetõttu, et veokonkursil osales rida firmasid, kelle pakkumised olid Est-Transi omast paremad. "Kas me oleksime pidanud kallimalt ostma teenust, kui turul pakutakse?" andis Kusmin mõista, et partnerivahetuse põhjus oli puhtalt majanduslik.
Äripäevale teadaolevalt aga sai Est-Trans endale hiljuti uued suurkliendid - Eesti suuremad lihatootjad Rakvere Lihakombinaadi ja Talleggi.
Hiljuti kuulutasid ühise veopartneri otsingu välja ka Selver ja Balbiino ning seda põhjusel, et selle aasta kevadest hakkas Selver korraldama jahutatud ja sügavkülmutatud toodete jaotust ja transporti tsentraalselt.
A-Selver AS ja Balbiino AS alustasid tänavu mais logistikaalase suurprojektiga, mille tulemusel ühendati kulude kokkuhoiu eesmärgil kahe ettevõtte jahutatud ning sügavkülmutatud kaupade logistika.
Selle projekti tulemusel tekkis A-Selveril tsentraalne logistikaüksus, kust veetakse Selveritele kaupa seitse päeva nädalas, 365 päeva aastas. Kõikide Selveri sortimendis olevate jahutatud ja sügavkülmutatud kaupade logistika käib praeguseks Balbiino ASi territooriumilt.
"Kui varem toimetasid hankijad oma tooted üle Eesti kauplustesse ise oma autodega, siis nüüd korraldatakse kogu jaotuslogistika ühtselt," selgitas Selveri keti juht Andres Heinver, milline muudatus toimus nende logistikasüsteemis. Ta selgitas, et tsentraalne logistika on omane enamikule jaekettidele nii meil kui ka mujal Euroopas.
Kuludelt tuleb pikas perspektiivis kokkuhoid
Seega astuti loogiline samm, mis peaks pikas perspektiivis kulusid kokku hoidma ning tõhustama kontrolli kaubaveo kvaliteedi üle. "Uue jaotusskeemiga saavad väljaspool Tallinna asuvad poed kaupa sagedamini, mis kindlustab alati värsked tooted letil," märkis Heinver.
Transporditeenuse pakkuja leidmiseks korraldati Heinveri sõnul konkurss, et saada suurte kaubamahtude transpordiks parim hinna ja kvaliteedi suhe.
tasub teada
Selveri tingimused jahekaupade veopartnerile-veokid on külmutusmootoriga ja tagaluuktõstukiga, mahutavad vähemalt 18 euroalust-veokid on tehniliselt korras, vastavad hügieenivaldkonda reguleerivate seaduste nõuetele ning omavad toidu transpordi lubasid-veokitel on veokindlustus-autojuhid peavad oskama toitu transportida ning käidelda-hind peab olema lõplik ja ilma lisatasudetaAllikas: A-Selver
Seotud lood
Möödunud nädalal kirjutas logistikarubriik sellest, et Rimi logistikapartner kolis uuele laopinnale, sellega loobuti aga oma senisest teisest teenusepakkujast Nordnetist, et majanduslikult säästa.
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Enimloetud
1
Pingereas poolsada bussifirmat!
Hetkel kuum
Pingereas poolsada bussifirmat!
Lisatud video remondiaegsest liiklusskeemist
Tagasi Logistikauudised esilehele