1. oktoobriks saab valmis Tallinna-Tartu maanteel Mäo möödasõit, mis lühendab suurlinnade vahelist teed 0,7 kilomeetri võrra ja vähendab sõiduaega umbes 1,5 minuti võrra.
Nordecon Infra ASi juhatuse liige, teedeehituse direktor Jaanus Taro lubab Mäo möödasõidul kõik tööd lõpetada tähtajaks 1. oktoobriks.
Mäo möödasõidu hanke käigus projekteeriti ja ehitati Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee 85. ja 91. kilomeetri vahel asuv lõik uuele trassile, millega Tallinna ja Tartu vaheline tee väheneb 0,7 kilomeetri ja sõiduaeg umbes 1,5 minuti võrra. Liiklejate jaoks olulisem on see, et uus liiklussõlm on endisest lahendusest oluliselt ohutum. Rajatud uus 6,2-kilomeetrine teelõik on eraldusribaga neljarealine eritasandiliste ristmikega I klassi maantee.
Kohaliku liikluse eraldamiseks Tallinna-Tartu maanteest jääb kasutusse olemasoleva maantee 4,1 km pikkune säilitatav lõik.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eesti maanteedel esimese nii mastaapse projekteerimis-ehitushanke maksumuseks kujunes koos käibemaksuga 474 miljonit krooni.
Seotud lood
Möödunud nädalal andis Mäo möödasõidu ehitaja märku, et suur teeprojekt valmib tähtaegselt ning Tartu tuleb seeläbi Tallinnale ca kilomeetri võrra lähemale, mis vähendab ka sõiduaega 1,5 minutit. Veofirmad aga kiidavad, et palju olulisem kiirusest on teesõlme ohutus, mis sellega paraneb.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.