Eesti Tarbijakaitseamet alustas Läti lennufirma airBaltic suhtes järelevalvemenetlust, mille aluseks lennufirma asepresidendi Janis Vanagsi kommentaar, et müügikampaaniaga testitid jäävate ja ära jäetavate liinide elujõulisust.
Vanagsi sõnul testiti sel nädalal lõppenud müügikampaaniaga mõne lennuliini elukindlust. "Absoluutselt oli see test talvehooajaks," selgitas Vanags Logistikauudised.ee-le. "Seda teevad lennuliinid üle maailma."
„Air Balticu asepresidendi väljaütlemised viitavad lennupileteid ostnud isikute õiguste kaalutletud riivamisele. Või kuidas teisiti saab tõlgendada asepresidendi poolt antud sõnumit, milles avalikult kinnitatakse, et reisijate reisimisevajaduse ja raha ärakasutamine Tallinnast erinevatesse sihtkohtadesse lendamise jätkusuutlikkuse väljaselgitamiseks on tavapärane ja aktsepteeritav?“ kommenteeris Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.
airBalticul lõppes sel teisipäeval kampaania, millega pandi odavmüügile miljon piletit. Päev pärast kampaaniat leidsid osad piletiostjad postkastist teate, et soovitud lend plaani muutumise tõttu ei lenda - näiteks kaob oktoobrist Stockholmi otseliin, millele pileti ostnud kliendid suunatakse Rootsi pealinna läbi lennufirma keskjaama Riia. Lisaks Stockholmile kärbib airBaltic talvises lennuplaanis otselende, mida kampaania raames müüdi, veelgi.
"Küsime praegu kõikide osapoolte arvamust ja tõendusmaterjale, edastasime järelpärimise lennufirma Eesti esindusse ja teatasime menetluse alustamisest vastavaid Euroopa Liidu ametkondi," selgitas järelevalvemenetlust Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski. Mis tulemused menetlusele järgnevad, on tema sõnul täna rääkida. "Võimalusi on kaks - ettekirjutus või väärteomenetluse korras trahv. Viimast peab aga tegema Läti vastav ameti," lisas Turetski. Järelpärimisele ootab amet kohaliku esinduse vastust 24. septembriks.
Tarbijakaitseamet soovitab tarbijatel oma tulevasi reisiplaane tehes, arvestada tänaseks Air Baltic tegevusest tulenevaid probleeme. Viimastel päevadel on Tarbijakaitseameti poole pöördunud mitmed tarbijad, kes on ostnud endale Air Baltic reklaamikampaaniale tuginedes soodsaid lennupileteid erinevatesse sihtkohtadesse, kuid kes on saanud mõne aja möödudes teate lennuvedajalt, millega tühistatakse ostetud lend.
Tarbijakaitseamet leiab, et igasugune kampaania peab sisaldama oma avaldatavates tingimustes kampaania põhielemente – antud juhul siis ka fakti ja hoiatust, et tegemist on testiga, mille käigus üritatakse välja selgitada plaanitud lendude jätkusuutlikkus ning et viimase puudumisel jätab Air-Baltic endale õiguse Teie reisiplaane muuta ja lennud annulleerida.
Seotud lood
airBalticul lõppes eile kampaania, mille raames pandi odavmüügile miljon piletit. Täna leidsid osad piletiostjad postkastist teate, et soovitud lend plaani muutumise tõttu ei lenda.
Läti lennufirma AirBalticu finantsolukord on ekspertide hinnangul kriitiline, firma majandusaruande kohaselt peaks Läti seaduste järgi juba ammu käima pankrotimenetlus.
Tänavu septembris kampaaniaga ära jäetavate lendudele piletite müümise tõttu Eesti Tarbijakaitse tähelepanu pälvinud airBaltic süüdistab Eesti Tarbijakaitset lennupiletite kampaania nurjumises.
Jõuliselt Eesti turgu vallutanud airBaltic kärbib lisaks Stockholmi liinile Tallinnast veel kolm otseühendust Soomega, osad tänavu aasta alguses avatud.
Tänapäeva kiirelt arenevas ärimaailmas mängib tehnoloogia tööprotsesside efektiivsuse tõstmises olulist rolli. Üks selline uuenduslik lahendus, millest lõikavad suurt kasu mitmed ettevõtted, on Directo uus laohaldussüsteemi liides WMS Direct, mis on loodud spetsiaalselt Directo kasutajatele, kes tegelevad laomajanduse, kaupade liigutamise ja tootmisega.
Hetkel kuum
Lisatud video lõigu eelprojektist
Tagasi Logistikauudised esilehele