Viking Line kontserni käive kasvas majandusaasta esimese üheksa kuu (november 2009-juuli 2010) jooksul 3,3% 348,6 miljonilt eurolt 360 miljoni euroni. Käibe kasv oli tingitud suurenenud reisija- ja kaubavedude arvust ning Rootsi krooni tugevnemisest.
Viimases kvartalis kahanesid Kauppalehti andmeil ettevõtte nii käive kui kasum, põhjuseks kallis kütusehind.
Brutokasum suurenes 10,8 miljoni euro võrra. Selle aasta tulemus jäi eelmise aasta sama perioodi omast väiksemaks peamiselt kõrgemate kütusekulude (10,6 miljonit eurot) ning kõrgemate tööjõukulude (4,9 miljonit eurot) tõttu. Juhtkonna arvates ei saavuta kontserni selle majandusaasta tulemus eelmise aasta kasumitaset, teatas ettevõte.
Viking Line'i reisijate arv vähenes 50 200 inimese võrra (-1,1%) 4 694 486 reisijani. Kaubaveomahud suurenesid 5024 kaubaühiku (+6,6%) võrra 81 444 kaubaühikuni. Suurim kaubavedude kasv saavutati Tallinn-Helsingi liinil 2602 kaubaühiku (+8%) võrra 35 126 kaubaühikuni. Viking Line’i kaubavedude turuosa oli 21,5%.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Tallink teenindas äsja lõppenud majandusaastal rekordilised 8,4 miljonit reisijat ehk neli protsenti enam kui aasta varem. Kasvasid ka veetud autode ja kaubaveoühikute mahud.
AS Tallink Grupp teenindas äsja lõppenud majandusaasta neljandas kvartalis (juuni-august) kõikidel liinidel kokku 2,8 miljonit reisijat, mis on 5% enam kui mullu samal ajal.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.