Krone haagiste müüja, Trailer Estonia OÜ omaniku ja juhi Ahto Perlingu sõnul võib sügis-talvisel hooajal haagistenappuse tõttu 15-20% vedudest teiste riikide tegijate kätte libiseda.
„Sügis võib kurb tulla, teised teevad töö ära,“ kommenteeris Perling ärkava veoturu haagisepuudust. „Juba suvel, puhkuste ajal, olid rendipargid väljas, mis siis veel sügisel, töötegemise ajal saab.“
Tema andmeil müüdis Eestist pärast kriisist välja tulekut 300-400 haagist välismaale. „Ega müüjate seas olnud ainult pangad, müüsid ka ekspedeerijad-vedajad. Vaadati, mida nii väga vaja pole ja veepeal püsimiseks müüdi haagised ära,“ selgitas ta. „300-400 haagist jääbki umbes turult puudu.“
Haagiseid juurde osta ei julge aga ei vedajad ega rentijad. „Paljud ilmselt mõtlevad, aga ei julge võtta, sest tegemist 3-4 aastase investeeringuga. Viimase kahe aasta jooksul on uusi haagiseid parkidesse vähe lisandunud ja pargid vananenud.“
Samas on pangad tema sõnul kasvuga kaasa liikunud ja vedajate investeeringuid toetanud. Teises kvartalis olid logistikud Statistikameti andmeil ühed suuremad investeerijad.
Liiklusregistri andmetel on Eestis arvel 63 622 haagist. Viimase kahe aastaga on Eestisse lisandunud 6505 haagist.
Seotud lood
Kuigi haagiste arv on Eestis järjepidevalt kasvanud on veoturul haagistest endiselt nappus, mis on mõjutamas ka transpordihindu.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.