Soome eksportivad tööstused kannatavad konteinerinappuse tõttu, sest väljaveol ületab nõudlus impordiga riiki tulevate konteinerite hulka.
Tasakaalu lööb paigast ära Soome väliskaubandus ning põhjus, et Venemaa ei taastu Soomega ühes taktis. Nii ei jõuagi Venemaale eksporditud konteineritega sealt samaväärselt ühikuid tagasi, vahendas Yle.
Kimmo Naski, Kotka sadama juht näeb puudusel veel üht põhjust. "Poolteist aastat tagasi viis Soome sisse kaalul põhineva teemaksu, mis suunas märkimsväärse koguse konteineriliiklust muudesse kanalitesse. See takistab hetkel Soome eksporti," kommenteeris Naski.
Jari Gröhn, Transpordiministeeriumist lisas, et põhjuseks on ka Vene ja Soome vaheline kokkulepe, mille järgi tuleb iga 38 tonni ületaval transiitkoormale taotleda luba ning maksta lisatasu.
Venemaal pidurdub lubade taotlemine aga bürokraatia taha, mistõttu vedajad riigis toimetades tihti ka kõrbevad. Ülekaalu lisatasu suunas kaubavood Soomest aga eemale, nii jõuab riiki ka vähem veoühikuid. Gröhni sõnul pole ministeeriumi võimuses ühtegi vahendit olukorra leevendamiseks. Soome veetakse küll tühje konteinereid sisse, kuid see tõstab omakorda veokulusid.
Seotud lood
Transiidikeskuse juhi Erik Laidvee sõnul jätkub konteinerivedude kasv, seda peamiselt Venemaalt kasvava nõudluse tõttu.
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.