• 17.08.10, 11:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

RERS maksis 34 miljonit krooni dividende

Vaatamata kukkunud käibe ja kasuminumbritele on ekspediitorfirmad aastatega kogunud rasvase kasumi, mistõttu suutsid ka masu ajal maksta omanikele kopsakaid dividende.
Kokku maksid poolsada suuremat ekspedeerijat omanikele dividende 134 miljonit krooni ehk välja kuulutatust kuus korda enam.
Kõige enam maksis mullu omanikele dividende Russian Estonian Rail Services (RERS) - kokku 34,1 miljonit krooni. Ettevõte omanik on Finish Russian Rail Services OY.
RERS juhatuse esimees Ervin Hasselbachi sõnul pole see ainus kord, kui ettevõte on dividende maksnud, kuid summa on läbi aegade suurim. Näiteks 2006. aastal maksti omanikfirmale 17,6 miljonit krooni, 2007. aastal dividende ei makstud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Kui omanikud on otsustanud, et nad maksavad dividende, siis nad ka maksavad. Ju selleks on mingid vajadused,“ ütleb Hasselbach. „Mitte kõik dividendid pole automaatselt eraisikute heaolu tõstmiseks, dividendide võtmine on üks variant finantside liigutamiseks. Meie dividendide saajaks on emaettevõte. Kuidas dividende täpselt kasutatakse, ma ei tea, kuid võin kinnitada, et uusi Mercedeseid selle eest ei osteta. Eks see läheb järgmiste projektide rahastamiseks,“ nendib Hasselbach.
RERS oli üks väheseid ekspediitorfirmasid, mis kasvatas 2009. aastal nii käivet kui ka kasumit. Kui 2008. aastal oli käive 83, siis 2009. aastal 103 miljonit krooni. Kasum kasvas vastavalt 44 miljonilt kroonilt 75 miljoni kroonini.
„Meil on olnud paremaid ja viletsamaid aegu. Oleme aastaid selles valdkonnas figureerinud, kord oleme suured tegijad, kord väiksemad. Meie põhitegevus on raudteetsisternide haldamine ja rendile andmine, raudtee vedude korraldamine. Meie käibed ja hinnad sõltuvad päris palju nafta hinnast maailmaturul. Möödunud aastal kõikus nafta hind hind 50-150 dollarini barreli eest. Kui nafta hind tõuseb 150 dollarini barreli eest, siis kauba omanikud aktiveeruvad, tahavad rohkem vedada ja on nõus rohkem maksma vaguni kasutamise eest. Kui hind kukub, on vähem koguseid ja ollakse vähem nõus ka maksma. Nii ka meie käibed sinna-tänna kõiguvad,“ räägib Hasselbach. 
RERS on majandusaasta aruandes öelnud, et dividendina oleks võimalik välja maksta koguni 331 miljonit krooni ja sellega kaasneks riigile makstav 88,1 miljoni krooni suurune tulumaks. Ettevõtte jaotamata kasum on 419 miljonit krooni.

Seotud lood

Uudised
  • 03.09.09, 16:07
Ekspedeerijad: tõus paistab 
Danske Banki viimane nn ekspedeerimise indeks näitab, et kaubavedude taastumine on silmapiiril. Vähemalt Euroopas.
Uudised
  • 14.01.11, 08:56
Vaata, kes võttis logistikuist enim dividende
Majanduslanguse alguses ei peljanud paljud ettevõtjad võtta oma firmadest välja omanikutulu. Tänane Äripäev avaldas dividendi TOPi, millest selgub, et 203 ettevõtja pangaarvele laekus 2009. aastal kolm või enam miljonit krooni. Seekordse edetabeli võitis üks stabiilsemaid omanikutulu teenijaid Toomas Annus 45,72 mln krooniga.
Uudised
  • 06.08.10, 12:35
Ekspedeerijad: augusti august saame septembris üle
Euroopa ekspedeerijad ootavad augustis mahtudes tagasilööke, mis peaksid septembri kasvuga kaduma, selgub värskest Danske Banki Euroopa Ekspedeerimise indeksist.
Uudised
  • 12.08.10, 16:36
Ekspedeerijad maksid plaanitust enam diviende
Poolsada suuremat kohalikku ekspedeerimisettevõtet määrasid eelmisel aastal dividendideks 20 mln krooni, reaalselt maksti välja  üle 130 miljoni krooni.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele