Lennuvedajaid ühendaval IATAl lasub kahtlustus lennufirmade kartellikokkuleppe soosimises.
Möödunud nädalal teatas Lõuna-Aafrika Konkurentsiamet, et kaalub kaheksa lennufirma vastu kütuse lisatasude kokku leppimises kartellikartellikahtluse esitamist. IATA tõrjub süüdistusi seotusest, vahendas Aircargo News.
"Et Konkurentsiameti uuritavad lennufirmad kuuluvad IATAsse, ei tähenda, et IATA on seotud," kommenteeris IATA avalike suhete juht Anthony Concil ja lisas, et ei IATA ega ükski organisatsiooni töötajaist ole kuidagi uurimisse kaasatud.
Konkurentsiameti kahtlustuse järgi leppisid aastail 1996-2006 Air France-KLM, Alitalia, British Airways, Cargolux, Lufthansa, Martinair, Singapore Airlines ja South African Airways kütuse lisatasud kaubaveol.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kahtlustuse kohaselt soodustas keelatud kokkulepet lennufirmade soojad suhted. IATA tõrjub süüdistusi, et liikmelisus mingil moel kokkulepetes osaline on.
Seotud lood
Euroopa suurimale lennufirmale Air France-KLM ja hollandi lennufirma Martinairile tõid kaubavedude lisatasusid puudutavad lennufirmadevahelised kokkulepped üle 100 mln krooni trahvi.
DHL Global Forwarding tunnistab, et käis lennukaubaveotariifide alases kartellis osalemist üles andmas, teatab Aircargo News.
Kolm lennufirmat, mis tegelevad kaubaveoga, nõustusid tasuma 214 miljoni dollari (2,5 mld kr) suuruse trahvi, sest osalesid kartellis, milles lepiti kokku õhukaubaveo hindades.
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.