• 02.07.10, 13:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tollikontroll Venemaa-Valgevene piiril jätkub järgmise aastani

Tollikontroll Venemaa-Valgevene piiril säilib kuni 1. jaanuarini 2011, ehkki esialgu planeeriti tollikontrolli piiridel ära jätta alates 1. juulist 2010.
Venemaa föderaalse tolliameti analüütilise talituse juhataja Vladimir Ivini sõnul eksisteerib praegusel hetkel 3 erandit vabast kaupade liikumisest Valgevene ja Venemaa vahel, vahendab Veondussõnumid.
Esimesse kuuluvad kaubad, mille suhtes kehtivad Venemaal erilised dumpinguvastased ja kompensatsiooni meetmed. Teine erand puudutab füüsiliste isikute poolt sõidukite sissevedu.
Samas lisas Ivin, et Venemaa ei ole madalamate tollilõivude vastu, mis eksisteerivad Valgevenes, kuid neid autosid ei tohi Venemaale müügiks sisse

Artikkel jätkub pärast reklaami

vedada.
Ivin rõhutas, et autode vabale liikumisele piire ei panda ja Valgevene kodanik võib oma autoga tolliliidu piires liikuda ühest punktist teise määratlemata aja jooksul. Kuid samal ajal ei tohi ta anda autojuhtimise õigust ja juhilube üle teistele isikutele.
Juhul, kui sõiduk on maha arvatud Valgevene autoregistrist, peab piiriületusel maksma ära vahe, mis tekib kahe riigi erinevast tollilõivust.
Kolmas erand on kõige pikaajalisem ning puudutab kaupade eksporti. Ivini hinnangul kehtivad erandid kuni järgmise aasta keskpaigani ehk selle ajani, mil peavad valmis olema dokumendid, mis puudutavad ühtset majandusruumi.
Juba praegu on selge, et ekspordialast lepingut ei kirjutata alla selle aasta jooksul.
Tolliliit luuakse kolme riigi – Venemaa, Valgevene ja Kasahstan – territooriumil ja esialgse plaani järgi pidi Tolliliit jõustuma 1. juulil 2010, kuid siiani pole kõigis olulistes küsimustes suudetud kokkulepet saavutada.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.05.25, 14:15
Millised on laonduse trendid täna ja tulevikus?
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viimased uudised

Uudised
  • 30.05.25, 11:57
Eestist saab nüüd Lux Expressiga Palangasse ja Klaipėdasse
Uudised
  • 30.05.25, 11:35
Vestlusring | Ökonomist: USA tollitariifide trall tuleb Eestis tarneahela juhtimisest lihtsalt välja tõsta
Iga päev tuleb uusi uudiseid ja neid võiksid töösturid jälgida
Uudised
  • 30.05.25, 11:28
Kirjade ja pakkide saatmise hind tõuseb 1. juulist
Uudised
  • 30.05.25, 11:00
Air Balticu uue tegevjuhi kohale on üle 40 huvilise 30 riigist
Ajutine tegevjuht usub, et viie aasta pärast on Air Balticu lennukipark kaks korda suurem.
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
Uudised
  • 29.05.25, 15:43
Liiklus Sauga–Pärnu 2+2 ehituslõigul suunatakse uuele trassile
Uudised
  • 29.05.25, 15:33
Hoiatus: sotsiaalmeedias levib valeinfo juhilubade väljastamisest Eestis
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Logistikauudised esilehele