Paari kuu pärast vabanevad Venemaale oma kaupa autotranspordiga saatvad eksportöörid kauba ooteajast piiril.
Riigipiiri seaduse muutmine võeti ette, et luua olukord, mis kaotab vajaduse oodata veoautodel Eesti idapiiri ületust elavas järjekorras. Pikemate järjekordade puhul on ootaeg ulatunud mitme nädalani.
Et üle piiri pääsemist ei peaks ootama veoautoga piiril, on loodud elektroonne piirijärjekorra süsteem. Välja kuulutatud seadusemuudatustega pandigi paika reeglid, kuidas elektroonne piirijärjekord hakkab toimima, millised on nõuded ootealale, milline võib olla maksimaalne tasu, mida võib küsida maanteepiiriületuspunkti ooteala teenuste kasutamise eest ja kui suur tohib olla ootejärjekorras koha broneerimise tasu.
Uue korra kohaselt saab veofirma registreerida kavandatava piiriületuse elektroonilises andmebaasis. Kui piiriületusaega ei broneerita, siis arvestatakse piirile jõudnud sõiduk ootejärjekorras viimaseks. Registreerides saab aga sõiduki omanik teada arvatava piiriületusaja ja oodata oma piiriületust, kas piiriületuse ootealal, kus on selleks loodud sobilikud tingimused, või saabuda piirile alles vahetult enne piiriületust.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Loe pikemalt tänasest
Äripäevast.
Seotud lood
Raiki Nelk ekspedeerimisfirmast AG Logistik ütles, et elektroonse piirijärjekorra plaan on iseenest hea, kuid reaalsuses täiesti jama.
Täna hommikul sõlmitakse siseministeeriumis halduslepingu lisa, millega riik annab Narva linnale voli võtta sõidukitelt tasu piirijärjekorra teenindamise eest.
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.