• 03.05.10, 16:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mai lõpust uued raudtee kasutustasud

Tehnilise Järelevalve Amet kinnitas raudteeinfrastruktuuri prognoositud kasutustasud järgmiseks liiklusgraafikuperioodiks, teatab amet.
Tehnilise Järelevalve Ameti peadirektor Raigo Uukkivi kinnitas  raudteeinfrastruktuuri prognoositud kasutustasud 30. maist 2010 kuni 28. maini 2011 kestvaks liiklusgraafikuperioodiks järgmistes määrades:
EVR Infra AS raudteeinfrastruktuuri prognoositud kasutustasu:
Püsikulu: 65,000 EEK rong/km kohta

Artikkel jätkub pärast reklaami

Muutuvkulu: 0,040 EEK brutotonn/km kohta
Edelaraudtee Infrastruktuuri AS raudteeinfrastruktuuri prognoositud kasutustasu:
Püsikulu: 58,38962 EEK rong/km kohta
Muutuvkulu: 0,11169 EEK brutotonn/km kohta
Tehnilise Järelevalve Amet juhib tähelepanu, et raudteeinfrastruktuuri kasutustasu ühikuhind tuleneb otseselt raudteevedajate veomahtudest.
30. maist 2010 algavaks liiklusgraafikuperioodiks on kaubavedajate poolt AS EVR Infra  raudteevõrgustikul taotletud märkimisväärselt rohkem läbilaskevõimet, kui praegune raudtee tegelik kasutus seda näitab. Sellest tulenevalt tuleks kasutustasude võrdlemisel lähtuda raudteeinfrastruktuuri kogukuludest.
AS EVR Infral vähenesid aasta võrdluses kogukulud ca 10%, otsekulud ca 15% ning ärikasum ca 13%.
 AS EVR Infra prognoositud kasutustasu ühikuhinna osas võib oodata lähiajal olulist täpsustumist, kui raudteeveo-ettevõtjate poolt tellitud läbilaskevõime osadele vastav rong-kilomeetrite maht erineb oluliselt aastate 2010/ 2011 liiklusgraafikuperioodi esimese kahe kalendrikuu möödumisel kaubavedajate poolt reaalselt tellitud mahust.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele