Tallinna Sadama kommertsjuhi Erik Ringmaa sõnul oli sadama aasta alguse kasv ootuspärane ja aasta lõpuks on konteinerveos oodata kümnendik lisa.
"Ega see üllatus pole," kommenteeris Ringmaa Tallinna Sadama selle aasta I kvartali ja märtsi konteinerveo ja üldse veomahtude kasvu," suhteliselt ootuspärane ja vastab meie prognoosile.
Tema kinnitusel kasvavad konteinerveo mahud sel aastal, võrreldes eelmise aastaga veel ligi 10%. Eelmine aasta oli ju konteinerveos lihtsalt vilets aasta. Selle aasta märtsis kasvas üle pika aja esimest korda konteinervedu peale massiarvestuse ka ühikuarvestuses.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Samas oli vedellasti, eelkõige siis nafta ja naftasaaduste, vedu miinuses. See sõltub Ringmaa seletusel saabuvate laevade hulgast, kuid selle aasta lõpuks peaks tulemus saama sama, mis oli ka eelmisel aastal.
"Eelarve loomisel oleme olnud konservatiivsed ja siiani on kaubaveomaht olnud ootuspärane," lisas ta.
Kas soomlaste pikk streik märtsis andis ka tulemustele plussi?
"Soome streik andis plussi veidi. Kuid kaup oli kinni pigem Lääne-Euroopas, sest seal oodati, et streik lõppeks ja saaks kauba teele panna. Kuid keegi ei teadnud, et see streik nii kaua kestab. Kui seda oleks teatud oleksime Soome streigist saanud kaubamahte palju enam," selgitas Ringmaa.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Võrreldes eelmise aasta algusega, tulid Tallinna Sadama märtsi kaubamahud samad, kuid kvartal üle kümnendiku priskem. Konteinervedu on nüüd üleni plussis, ilmneb sadama andmetest.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.