• 01.04.10, 17:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venemaal vedajale teelõhkumise eest priske trahv

Nüüdsest peavad Venemaal raskevedude tegijad käima välja teekatte rikutud kilomeetri kohta uhkelt üle "Koidula", teatab Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA). 
Autovedajad peavad Venemaal oma rahakotte kergendama. Teekatte kahjustamise eest kasseeritakse neilt 11 600 krooni 100 km kohta.
Autovedajad ei ole rahul transpordivahendite poolt maanteedele tekitatud kahjustuste kompenseerimise uue süsteemiga.
Vastavalt Vene Föderatsiooni valitsuse määrusele nr 934 ei ole tegemist mitte ainult maksete mitmekordse suurendamisega vaid ka toimepiiride laiendamisega: kompensatsiooni rakendatakse nüüd mitte ainult föderaalsetel vaid ka regionaalsetel trassidel.
Eriti on nördinud metsatööstuse esindajad: nende hinnangu alusel langeb enamik veoseid, mida veetakse standardsete “kamazidega”, maksimumi alla. Seega võib teatud perioodil nende vedude trahv ületada 11 600 krooni 100 km eest
 Vastavalt määrusele, tuleb koorma massi ületamise eest maksta trahvi 93,6 kuni 1 250 krooni 100 km kohta, kuid teljekoormuse ületamise eest on trahv 360,75 kuni 11 600 krooni. Just see koormusetasu tekitabki praegu kõige suuremat nördimust.
 “Meil ei ole võimalik arvutada teljekoormusi ise. Näiteks, kui me veame mingeid seadmeid, siis jaotub surve telgedele ebaühtlaslt,” räägib ZAO “Midlas” peadirektor Mihhail Klimov, “tulemuseks on see, et vastavad arvutused on täielikult kontrolliorganite võimuses. Niisugust kompensatsioonisüsteemi ei ole üheski välisriigis: kui mingid trahvid ongi olemas, siis arvutatakse need lähtuvalt ainult koorma raskusest. Seejuures on nad palju väiksemad, vaatama teede palju paremale kvaliteedile”.
 Erilise meelepaha kutsus see määrus esile metsatöötlejal – enamus metsakoormaid veetakse 9-tonnise teljekoormusega “kamazidega”. Kuni 90% -l Venemaa üldkasutatavatest trassidest on aga normiks 6 tonni, seega on siin 50%-line ületamine. Niisiis, iga 100 km veo puhul ajutiste piirangute perioodil seoses ebasoodsate looduslik-klimaatiliste tingimustega (reeglina on selleks aprill-mai – sõltuvalt regioonist) tuleb maksta trahvi lähtudes maksimaaltariifist, mis muudab kogu äri ebarentaabliks.
 “Tegelikult viidi meid üle tasuliste teede süsteemile,” ütles Loode metsatööstuse konföderatsiooni tegevdirektor Deniss Sokolov,” kuna nüüd ei õnnestu tasuta vedada praktiliselt ühtegi standardset koormat. Ka varem oli kompensatsioonide süsteem, kuid see laienes ainult föderaalsetele trassidele ja rakendati mittestandardsete mõõtmetega veoautodele, kuid nüüd langevad selle alla isegi autobussid.”
 Teised eksperdid märgivad ka seda, et antud kompenseerimise süsteem loob eeldusi korruptsiooni arenguks. Seejuures vedajad tunnistavad, et on nõus sellega, et teedele tekitatavat kahju tuleb kompenseerida, kuid kaebavad tariifide ebaadekvaatsuse üle.
 “Investeerimisprogrammide raames oleme uuendanud tehnikaparki, mis käesoleval ajal koosneb eelkõige masinatest kandevõimega kuni 60 tonni (veoautode suurim lubatud mass on umbes 40 tonni – RBK daily),” räägib GR grupi “Ilim” direktor Dmitri Tšuiko, ”Meile räägitakse pidevalt vajadusest moderniseerida, kulusid optimeerida, tõsta konkurentsivõimet ning see samm oli tehtud just selles suunas. Kuid nüüd selgub, et peale seda kui me oleme kalli tehnika ära ostnud, peame me seda rentaabluse säilitamiseks koormama vaid pooles mahus.”

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Enimloetud

1
Uudised
  • 21.04.25, 12:01
Saadaval on 4,7 miljonit eurot, autovedajaid jätab see aga külmaks
Seitsme kuuga on välja antud alla veerandi kogusummast, mistõttu toetust pikendati taas ja laiendati ka taotlejate ringi
2
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
3
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
4
TOP
  • 02.05.25, 13:58
TOP: kõige enam käivet kaotanud automüüjad 2025 I kvartalis
Lisatud ka käibe kasvu TOP
5
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
6
Uudised
  • 13.05.25, 09:34
Läti taustaga kasutatud autode müüja rajab Eestisse kolm uut müügiesindust

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele