• 29.03.10, 16:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lennukauba saatja tunnustus varsti Lennuameti ainuõigus

Lisaks tunnustamise ainuõiguse minekuga Lennuametile muutuvad saatja kohustused täpsemaks.
Seni, alates detsembrist võis kaubasaatjat tunnustada kokkuleppeline esindaja ehk näiteks ekspedeerija, kuid alates 29. aprillist on see pädevus vaid Lennuametil. 
Lennuameti lennundusjulgestuse osakonna vaneminspektor
osakonnajuhataja ülesannetes Anti Puutsa nentis, et muudatuse taga on vajadus muuta tunnustatud saatja staatus tugevamaks, aga ka täpsemaks. Ühelt poolt toob muudatus saatjale kaasa ka riigilõivu tasumise, kuid muid lisakohustusi ei tule.
Küsimustele vastab Anti Puutsa:
Mida see muudatus toob kaasa kaubasaatjale ja kliendile? Mis see neile kasu toob?
"Euroopa tasandil regulatsiooni muudatuse tegemise ajendiks on eelkõige vajadus tagada tuntud saatja kohaldatavate julgestusmeetmete objektiivne ja sõltumatu hindamine. Varasem olukord, kus tuntud saatja julgestusele andis hinnangu saatjaga ärisuhetes olev kokkuleppeline esindaja või lennuettevõtja, objektiivset hinnangut sageli ei taganud.
Eelnevast tulenevalt võib muudatus tuua kaasa olukorra, kus mitmed varasemalt kokkuleppelise esindaja või lennuettevõtja poolt antud tuntud saatja staatust omanud ettevõtted ei pruugi olla suutelised tagama nõutavat julgestuse taset ning üleminekuperioodi lõppedes kaotavad tuntud saatja staatuse (Eestis see tõenäoline ei ole).
Kahtlemata kaasneb tuntud saatja staatuse taotlemisega ka riigilõiv, millest tulenevalt peab kauba saatja hindama, kas staatuse taotlemisega kaasnevad kulud on õigustatud arvestades kokkuhoidu saadetiste läbivaatuselt. Samas peab nii mõnigi saatja arvestama võimalusega, et tema edastatavaid saadetisi ei ole võimalik (Eestis) läbi vaadata, mistõttu võib tuntud saatja staatus olla vältimatu saadetise edastamisel õhuteed pidi.
Muudatus võimaldab peale 29. aprilli 2010 tuntud saatja staatuse omandanud ettevõttel edastada oma julgestatud saadetisi mistahes kokkuleppelise esindaja teenuseid kasutades – täna on see võimalik üksnes saatjale staatuse andnud kokkuleppelise esindaja või lennuettevõtja teenuseid kasutades. See aitab vältida vajadust duplitseerivate auditite järele ning tõhustab konkurentsi ekspediitorite vahel."
Kas aprilli lõpus tuleb lennukaubaveol veel muudatusi, mis puudutavad otseselt kliente?
"29. aprillist kehtima hakkavad uued nõuded täpsustavad võrreldes tänasega oluliselt tuntud saatjale pandud kohustuste sisu, kuid täiendavaid kohustusi tuntud saatjatele pandud ei ole. Tuntud saatjatele esitatavad nõuded on kättesaadavad määrustes (EÜ) nr 300/2008, 272/2009 ja 185/2010. Lisaks kohaldatakse tuntud saatjate suhtes ka avaldamisele mitte kuuluvas Komisjoni otsuses olevaid sätteid, mille Lennuamet teeb teatavaks staatust taotlevale teadmisvajadusega ettevõttele."
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.05.24, 15:32
Liikluskindlustus töömasinatele: uus seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 kehtib Eestis muudetud liikluskindlustusseadus, mis laiendab kindlustuskohustust ka paljudele seni vabastatud töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema omadustest ja liikumisviisist.

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
AS Tallinna Sadam juhatuse liige, kommertsjuht Margus Vihman.
Saated
  • 14.05.25, 14:00
Margus Vihman: Paldiski Põhjasadama häda on see, et seda pole kellelegi vaja
21 huvilisega Tallinnas on juba lepingud sõlmitud ja esimesed saadetised edukalt kohale toimetatud.
Uudised
  • 14.05.25, 10:24
Proovi kätt kulleriametis: Omniva alustas rahvatarne pilootprojekti
Esimesed 21 inimest on Eestis juba lepingud sõlminud
Alates 1. detsembrist 2024 muutus Eestis liikluskindlustuse kohaldumine töömasinatele.
  • ST
Sisuturundus
  • 15.05.24, 15:32
Liikluskindlustus töömasinatele: uus seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele