Paul: Konteinervedu tuleb saada intermodaalseks

Seminaril Logistikaseminar 2010 rõhutas PROLOG (MTÜ Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühing) juhatuse liige Illimar Paul, et konteinerveod saavutavad parima efekti intermodaalse veo põhimõtet kasutades.

Maailmas pea igal aastal konteineriseerumine kasvab kümnetes protsendipunktides. Konteineritesse siirduvad kaubad, mis ajalooliselt ei ole seal konteineris olnud. "Kaks peamist põhjust, miks kasutatakse konteinereid, on. Esiteks kaup on kaitstud ümberlaadimise eest ja järgmine kord puututakse seda alles lahti pakkimisel.

Teine põhjus on see, et, kasutades standardsed transpordiühikut, on kaupade käitlemine ka standardne ja lihtsam. Kui kaup on ühesugustes kastides, siis on neid lihtne viia ühelt transpordiliigilt teisele," selgitas Paul.

See kõik toob kaasa kogukulude alanemise.

Kuid konteinerveod ei saa üle ega ümber raudteest. Standardiseertitud käsitlemisviis loob parima efekti, kui kasutada intermodaalset vedu. Nii saab konteinerites kaupa vedada väga pikkade vahemaade taha, kasutades kombineeritult mere- ja raudteetransporti.

Väidetavalt lähemal ajal Tallinna Sadama Muuga Sadama arvestuslik võimsus kasvab 3 miljoni TEU-ni ja Sillamäe Sadama võimsus tõuseb 2 miljoni TEU-ni. Mida see tähendab maismaavedude koormustele Eestis?

See tähendaks, et 10 000 konteinerit liiguks maanteel tööpäevadel aastas?

See tähendab, et me ei saa üle ega ümber konteinrervedude rongidest.

Kuhu suunas peame arenema ja milliseid võimsusi looma, selle kohta saame aimu USA-st. USA-s tänu globaliseerumisele on intermodaalsed transpordisüsteemid teinud läbi tohutu arengu. Siin saab näha, mismoodi käideldakse konteineritega kaupu sisemaa terminalides .

Reaalsus on meil see, et täna on tegelikult plokkrongil pidur peal, sest Venemaal tegelikult ei ole raudteeterminale, mis suudaks suuremas võimsuses raudteed teenindada.

Siin on meil mõttekoht. Konteinerid peavad hakkama siirduma raudteele ja peavad tekkima võimsad raudteeterminalid. Edaspidi Muuga ja Sillamäe sadamate areng saab toimida vaid koostöös Venemaa raudteeterminalide arenguga.

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0
Brasiilia reaal BRL 4,18 0
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,06 0
Hiina jüaan CNY 7,64 0
Hongkongi dollar HKD 8,86 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 15968,30 0
Islandi kroon ISK 133,99 0
Jaapani jeen JPY 124,77 0
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 15,89 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1271,59 0
Malaysia ringgit MYR 4,61 0
Mehhiko peeso MXN 21,72 0
Norra kroon NOK 9,75 0
Poola slott PLN 4,33 0
Rootsi kroon SEK 10,47 0
Rumeenia leu RON 4,74 0
Singapuri dollar SGD 1,53 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 35,30 0
Tšehhi kroon CZK 25,65 0
Türgi liir TRY 5,95 0
Ukraina grivna UAH 30,72 0
Ungari forint HUF 317,83 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 0
Valgevene rubla BYN 2,44 0
Vene rubla RUB 74,82 0

Valdkonna töökuulutused