Seminaril Logistikaseminar 2010 rõhutas PROLOG (MTÜ Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühing) juhatuse liige Illimar Paul, et konteinerveod saavutavad parima efekti intermodaalse veo põhimõtet kasutades.
Maailmas pea igal aastal konteineriseerumine kasvab kümnetes protsendipunktides. Konteineritesse siirduvad kaubad, mis ajalooliselt ei ole seal konteineris olnud. "Kaks peamist põhjust, miks kasutatakse konteinereid, on. Esiteks kaup on kaitstud ümberlaadimise eest ja järgmine kord puututakse seda alles lahti pakkimisel.
Teine põhjus on see, et, kasutades standardsed transpordiühikut, on kaupade käitlemine ka standardne ja lihtsam. Kui kaup on ühesugustes kastides, siis on neid lihtne viia ühelt transpordiliigilt teisele," selgitas Paul.
See kõik toob kaasa kogukulude alanemise.
Kuid konteinerveod ei saa üle ega ümber raudteest. Standardiseertitud käsitlemisviis loob parima efekti, kui kasutada intermodaalset vedu. Nii saab konteinerites kaupa vedada väga pikkade vahemaade taha, kasutades kombineeritult mere- ja raudteetransporti.
Väidetavalt lähemal ajal Tallinna Sadama Muuga Sadama arvestuslik võimsus kasvab 3 miljoni TEU-ni ja Sillamäe Sadama võimsus tõuseb 2 miljoni TEU-ni. Mida see tähendab maismaavedude koormustele Eestis?
See tähendaks, et 10 000 konteinerit liiguks maanteel tööpäevadel aastas?
See tähendab, et me ei saa üle ega ümber konteinrervedude rongidest.
Kuhu suunas peame arenema ja milliseid võimsusi looma, selle kohta saame aimu USA-st. USA-s tänu globaliseerumisele on intermodaalsed transpordisüsteemid teinud läbi tohutu arengu. Siin saab näha, mismoodi käideldakse konteineritega kaupu sisemaa terminalides .
Reaalsus on meil see, et täna on tegelikult plokkrongil pidur peal, sest Venemaal tegelikult ei ole raudteeterminale, mis suudaks suuremas võimsuses raudteed teenindada.
Siin on meil mõttekoht. Konteinerid peavad hakkama siirduma raudteele ja peavad tekkima võimsad raudteeterminalid. Edaspidi Muuga ja Sillamäe sadamate areng saab toimida vaid koostöös Venemaa raudteeterminalide arenguga.
Seotud lood
Tänapäeva kiirelt arenevas ärimaailmas mängib tehnoloogia tööprotsesside efektiivsuse tõstmises olulist rolli. Üks selline uuenduslik lahendus, millest lõikavad suurt kasu mitmed ettevõtted, on Directo uus laohaldussüsteemi liides WMS Direct, mis on loodud spetsiaalselt Directo kasutajatele, kes tegelevad laomajanduse, kaupade liigutamise ja tootmisega.
Hetkel kuum
Tagasi Logistikauudised esilehele