• 25.03.10, 12:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Paul: Konteinervedu tuleb saada intermodaalseks

Seminaril Logistikaseminar 2010 rõhutas PROLOG (MTÜ Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühing) juhatuse liige Illimar Paul, et konteinerveod saavutavad parima efekti intermodaalse veo põhimõtet kasutades.
Maailmas pea igal aastal konteineriseerumine kasvab kümnetes protsendipunktides. Konteineritesse siirduvad kaubad, mis ajalooliselt ei ole seal konteineris olnud. "Kaks peamist põhjust, miks kasutatakse konteinereid, on. Esiteks kaup on kaitstud ümberlaadimise eest ja järgmine kord puututakse seda alles lahti pakkimisel.
Teine põhjus on see, et, kasutades standardsed transpordiühikut, on kaupade käitlemine ka standardne ja lihtsam. Kui kaup on ühesugustes kastides, siis on neid lihtne viia ühelt transpordiliigilt teisele," selgitas Paul.
See kõik toob kaasa kogukulude alanemise.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuid konteinerveod ei saa üle ega ümber raudteest. Standardiseertitud käsitlemisviis loob parima efekti, kui kasutada intermodaalset vedu. Nii saab konteinerites kaupa vedada väga pikkade vahemaade taha, kasutades kombineeritult mere- ja raudteetransporti.
Väidetavalt lähemal ajal Tallinna Sadama Muuga Sadama arvestuslik võimsus kasvab 3 miljoni TEU-ni ja Sillamäe Sadama võimsus tõuseb 2 miljoni TEU-ni. Mida see tähendab maismaavedude koormustele Eestis?
See tähendaks, et 10 000 konteinerit liiguks maanteel tööpäevadel aastas?
See tähendab, et me ei saa üle ega ümber konteinrervedude rongidest.
Kuhu suunas peame arenema ja milliseid võimsusi looma, selle kohta saame aimu USA-st. USA-s tänu globaliseerumisele on intermodaalsed transpordisüsteemid teinud läbi tohutu arengu. Siin saab näha, mismoodi käideldakse konteineritega kaupu sisemaa terminalides .
Reaalsus on meil see, et täna on tegelikult plokkrongil pidur peal, sest Venemaal tegelikult ei ole raudteeterminale, mis suudaks suuremas võimsuses raudteed teenindada.
Siin on meil mõttekoht. Konteinerid peavad hakkama siirduma raudteele ja peavad tekkima võimsad raudteeterminalid. Edaspidi Muuga ja Sillamäe sadamate areng saab toimida vaid koostöös Venemaa raudteeterminalide arenguga.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.05.25, 14:15
Millised on laonduse trendid täna ja tulevikus?
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viimased uudised

Uudised
  • 30.05.25, 11:57
Eestist saab nüüd Lux Expressiga Palangasse ja Klaipėdasse
Uudised
  • 30.05.25, 11:35
Vestlusring | Ökonomist: USA tollitariifide trall tuleb Eestis tarneahela juhtimisest lihtsalt välja tõsta
Iga päev tuleb uusi uudiseid ja neid võiksid töösturid jälgida
Uudised
  • 30.05.25, 11:28
Kirjade ja pakkide saatmise hind tõuseb 1. juulist
Uudised
  • 30.05.25, 11:00
Air Balticu uue tegevjuhi kohale on üle 40 huvilise 30 riigist
Ajutine tegevjuht usub, et viie aasta pärast on Air Balticu lennukipark kaks korda suurem.
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
Uudised
  • 29.05.25, 15:43
Liiklus Sauga–Pärnu 2+2 ehituslõigul suunatakse uuele trassile
Uudised
  • 29.05.25, 15:33
Hoiatus: sotsiaalmeedias levib valeinfo juhilubade väljastamisest Eestis
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.

Hetkel kuum

Kõik 2000 veokit tarnitakse Girtekale veel selle aasta jooksul.
Uudised
  • 29.05.25, 12:08
Leedu Girteka sõlmis aasta suurima veokiostutehingu
Rene Frolov tõi meie kliimaeesmärkide tegeliku seisu puust ja punaselt turuosaliste ette. Seis on pehmelt öeldes...masendav.
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
Ehkki palk kasvas sektoris Eesti keskmisega võrdselt, siis palga number jääb Eesti keskmisele endisele enam kui paarisaja euroga alla.
Uudised
  • 28.05.25, 09:06
Veonduse ja laonduse palgatõus võrdne Eesti keskmisega
Rünnakus Odessa sadamale hukkus vähemalt kaks HHLA täätajat, mitmed said raskeid vigastusi.
Uudised
  • 26.05.25, 15:35
Venemaa raketirünnakus Odessa sadamale hukkus mitu HHLA töötajat
Saksa ja Poola veokite läbisõit Saksamaa tasulistel teedel vähenes, Leedu veokite oma aga ainsana kasvas.
Uudised
  • 27.05.25, 15:42
Veokiliiklus Saksamaal taas languses, ainsana on võidus Leedu vedajad
Parim tarneahelajuht 2025 Ellyt Talv.
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.
Suurim laevandusettevõte, suurimad palgad. MSC Eesti on tööjõumaksude maksjate “positiivse” edetabeli kindel liider.
TOP
  • 16.05.25, 14:49
TOP 2 x 100: veondus- ja laondussektori parimad ja halvimad tööjõumaksude maksjad
LED ohutusmärgistus on ideaalne lahendus, kui soovite vastupidavat ja kulumiskindlat märgistust betoonile, seintele või muudele pindadele. Kauba väljastuse ooteala.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.05.25, 14:15
Millised on laonduse trendid täna ja tulevikus?

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Logistikauudised esilehele