Euroopa Autotootjate Ühingu (ACEA) hinnangul kujuneb alanud aasta Euroopa autotootjatele samuti keeruliseks.
Autotootjate keeruline seis jätkub, kuna majandus ei ole endiselt taastunud. Sõiduautode müük sellel aastal tõenäoliselt kahaneb, kuna enamasti on riiklikud autovahetusprogrammid lõppenud. Tarbesõidukite esmaregistreerimised ilmselt jäävad samale tasemele, mis need olid eelmisel aastal. 2009. aastal langes tarbesõidukite registreerimine, võrreldes 2008. aastaga 32,6%.
Majanduslanguse ulatuse ja kestuse tõttu suureneb surve autotoomise tööhõivele. Tootjafirmad jätkavad kulude kokkuhoidu, samuti püütakse säilitada oskustööjaõudu ja investeeringuid, et vajadusel, majanduse paranedes olla konkurentsivõimelised.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Euroopa Liidus on autotootmises hõivatud 2,2 miljonit töölist, lisaks veel 9,8 miljonit tootmise tugisektorites.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eelmine aasta oli Euroopa autotootmises Euroopa Autotootjate Ühingu (ACEA) hinnangul üle poolteise kümnendi rängim.
Võrreldes eelmise aasta veebruariga kasvas Euroopas sõiduautomüük mõni protsent, aastaalguse kahekuuliste perioodide võrdluses ligi kümnendiku. Kasvuveduriteks olid Portugal, Hispaania ja Norra, pidurite seas Eesti koos Rumeenia, Ungari, Bulgaariaga, teatab Bloomberg.
Eelmisel aastal Euroopas alla käinud uute autode müügi taustal võidutsesid väikeste mootoritega vähem saastavad sõidukid, ilmneb Euroopa Autotootjate Ühingu (ACEA) analüüsist.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.